Water in de kelder gevaar voor funderingen?
Hallo iedereen!
Mijn eerste post hier en zullen ineens beginnen met het grove werk. (:
Ik zou namelijk binnekort over willen gaan naar de aankoop van mijn eerste woning. Mijn eerste idee was om een instapklare woning aan te kopen maar op de huidige vastgoedmarkt, waar men met €30000 over de vraagprijs biedt, sta ik aleenstaande geen enkele kans en begin te frustratie sterk toe te nemen.
Hierdoor heb ik besloten om het geweer van schouder te wisselen en opzoek te gaan naar woningen die een totale renovatie vereisen.
De woning die ik momenteel op het oog heb is van het bouwjaar 1938 en kan aanzien worden als een woning in vervallen toestand. Over de vorige eigenaars kan veel over gezegd worden maar het belangrijskte is dat ze de woning helemaal niet onderhielden en ze aanzienlijk aantal katten binnenshuis hun ding lieten doen.
Weg van de geurhinder en verval is er ook nog een kelder die volledig is ondergelopen. Ik denk dat het water ongeveer 75cm hoog staat en grofweg een 50cm van het kelder plafondverwijderd is. Geen idee hoe lang de kelder zich in deze toestand bevindt maar ik denk dat we er kunnen vanuit gaan dat de kelder al enkele maanden/jaren in deze toestand verkeerd. Met de hoeveelheid water is het ook enorm moeilijk in te schatten wat juist de oorzaak is of in welke toestand de keldermuren zich bevinden
Dit water baart me enorm veel zorgen en voor die reden had graag jullie advies ingewonnen. Meer bepaald over het effect dit heeft op de funderingen en de vloergewelven en welke proffesionel ik hier best dien voor aanteschrijven (architect, aanemer, vochtexpert)?
Ik kijk alvast uit naar jullie reacties!