Dit topic is afgesloten door de moderator. Je kan dus geen reacties meer plaatsen.

16

Betonblokken schilderen

Stefanie1
Stefanie1
#Bouwpartners · 4 jaren geleden

Ik heb een gevel met betonblokken, kan ik deze zelf kaleien en hoe?

Of schilderen met cement zand en water? Goedkopere oplossing

Bestemd voor buiten

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
4 jaren geleden

Een mortel of kalei met hydraulische kalk wordt gekozen omwille van zijn dampopenheid ! Een dampopenheid die meer dan voldoende is !

Geen non-argumenten of nodeloze uitweidingen gebruiken !

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
4 jaren geleden

Een mortel of kalei met hydraulische kalk wordt gekozen omwille van zijn dampopenheid ! Een dampopenheid die meer dan voldoende is !

Bouwfysica is echt uw ding niet... dampopenheid is één zaak, capillariteit een andere...

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Uiteraard is capillariteit iets totaal anders dan dampopenheid beste Keon ! Maar waarom begin je daar nu plots over. Wil je de discussie verschuiven ?

En waarom vind je het nodig om mij een gebrek aan kennis van bouwfysica te verwijten ?

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
4 jaren geleden

Een materiaal presteert optimaal op vlak van vochtgedrag als dampopenheid samengaat met goed capillair gedrag van het materiaal. Luchtkalk is hierin uitmuntend omdat het beide eigenschappen uitermate goed combineert.

(Dat is u al vaker uitgelegd maar schijnbaar lukt het u niet om dat te vatten).

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Eerlijk blijven Keon !

Je hebt mij nog nooit moeten uitleggen dat luchtkalk zowel dampopen als capillair is ! Dat ontken ik ook niet !

Gebruik dit verzinsel over al vaak moeten uitleggen dan niet om mij hiermee te beledigen ! Blijkbaar is uw hele verweer enkel daar om te doen.

Het gaat trouwens niet over de specifieke kwaliteiten van luchtkalk op zich, het gaat hier over de beste methode om een buitengevel te kaleien !

Geen methode die je, zoals je zegt, bij mislukking nog kunt overdoen met hydraulische kalk of waar je caseine of platte kaas moet bijdoen om het veegvast te maken ! Waar zijn we over bezig zeg !

De raad die ik TS gaf om zich te informeren bij fabrikanten en verdelers van kalei geldt ook voor jou. Hopelijk kan dan dit belachelijk uitgerokken topic stoppen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag