Welke type funderingen kan je allemaal tegenkomen bij huis van bouwjaar 1932
Dag iedereeen,
Binnekort tracht ik over te gaan naar de aankoop van mijn eerste woning. Deze woning is van het bouwjaar 1932, telt 3 verdiepingen en heeft kelde en is opgebouwd uit steensmuren.De bouwplannen heb ik am proberen op te vragen maar deze zijn helaas niet terug te vinden in de archieven van de gemeete. He enigste dat ik heb kunnen bemachtigen is een indelingsplan van de gelijkvloers en 1ste verdieping. Deze kunnen jullie in bijlagen terugvinden.
De reden waarom ik deze vraag stel is omdat ik graag de vloer zou willen isoleren zonder de vloer hoogte aan te passen. Hierdoor zou ik dus een deel van de ondergrond moeten wegscheppen en deze daarna terug opbouw met de benodigde bouwlagen. Dit blijkt, echter volgens dit forum niet altijd mogelijk te zijn, bijvoorbeeld bij gebruik van een funderingsplaat.De ondergrond van de garage is wel helemaal opgebouwd uit beton vandaar dat ik wat vrees dat dit mss het geval zou zijn?
Is zo'n funderingsplaat bij een huis van 1932 courant aanwezig?
De architect zou volgende week wel eens langskomen maar had toch graag eens jullie inzichten willen nagaan.
Nog een fijne avond,
Jonathan