Electrische vloerverwarming op accumulatie
Beste.
Heb zojuist een vraag gesteld in het forum.
Krijg melding dat dit is aanzien als spam!!!!
Daar mijn vraag zowel als item electriciteit als energie of verwarming kan worden aanzien heb ik de identieke vraag in deze 3 items willen plaatsen.
Dacht dat dit toch wel mogelijk moet zijn of is er een ander probleem, want ben eigenlijk met mijn probleemstelling in mijn vraagstelling zo wat aan het einde van mijn Latijn en voel me beetje als " alleen op de wereld" in België dan hé.
Graag een reactie of oplossing en nog beter een oplossing op mijn vraag zelf.
Dank bij voorbaat.
...
Ter info zend ik hieronder mijn vraag welke ik op het forum had geplaatst nog eens mee.
Dank bij voorbaat.
》》》
N.a.v. 1 van jullie artikels...
8 gemeenten willen af van "gas & stookolie" dus is er nog enkel "electriciteit"? Of ja een warmte pomp. Maar daar heb je ook veel electriciteit voor nodig of niet.
Persoonlijk heb ik al alternatieve electriciteit dankzij zonnepanelen.
Maar deze kan ik voor mijn accumulatie vloerverwarming niet gebruiken!!
Meer nog. Ik heb voor deze manier van verwarmen gekozen. een uitsluitend " nachttarieg" teller. Dus niet een " dubbeluur" teller..( welke ik trouwens ook wel heb).
Maar een teller die specifiek pas om 23u geactiveerd word en dit tot de volgende ochtend 8u.
In die tussentijd moet mijn accumulatie vloerverwarming zijn opgeladen en de gewenste temp hebben bereikt om mijn woning gezellig warm te krijgen. Trouwens een systeem welk werkt met weerstanden op laagspanning in de beton ( vloer) ingewerkt en dus niet met water welke opgewarmd word en door een buizensysteem in de vloer zijn ingewerkt.
Mijn bijkomende vraag is nu. Blijkbaar zal men bij het installeren van een digitale teller mij geen zuivere nachttarief teller meer kunnen aanbieden en enkel maar een dubbeluur teller. Wat wil zeggen dat mijn oplaadsysteem blijvend 24u op 24u zal opwarmen want er zit geen grens met op door het afsluiten van de elektriciteit toevoer zoals bij een zuivere nachtteller.
Iemand enig idee hoe dit toch opgelost kan worden want ik maak me echt veel zorgen hieromtrent.
Als je ziet hoe sommige gemeenten zich nu al beginnen te verenigen om de brandstoffen "gas en stookolie" te weren dan moet er voor electriciteit toch een gebruiksvriendelijk oplossing komen voor mensen in mijn probleem situatie waarvan ik vermoed er nog heel wat zijn.
Het was het neusje van de zalm om als brandstof voor verwarming aan te wenden in vooral nieuwbouwen in de jaren 80 90 en later. Ik kreeg trouwens van de toenmalige "electrabel" nog een embleem als goed geïsoleerde woning met electrische vloerverwarming op accumulatie.
Maar wat nu????