4

verluchting douche

GENR
GENR
#Ventilatie · 4 jaren geleden

Wij verbouwen de douchekamer en o.a de plafondbekleding wordt vervangen en bij die gelegen wordt de huidige afzuiging van douchedamp en voor luchtverversing (was nog een oud model) vervangen. Naast de douchekamer is er een aanpalend toilet.

Boven de planfondbekleding in de douchekamer zitten er PVC-buizen van 90 langs waar de lucht kan afgezogen worden. De PVC buis in het toilet zit bovenaan de zijmuur (muur tussen douchekamer en toilet). Daarin kunnen bv de  buisventilator  ingebouwd worden. Evt kunnen die buizen vervangen worden door buizen van 100.

Indien je hiermee ervaring hebt, dan hoor ik graag hoe jij dit oploste, welk merk van ventilatie je installeerde en evt ook alternatieve oplossingen. 

Mvg

Alle reacties

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ventilatie moet berekend zijn. In de badkamer bvb 75m³ en de wc 25m³ 

Merk is zo niet belangrijk , behalve voor de luchtgroep zelf. Als die al teveel lawaai maakt ga je dat horen, buisventilatoren ideml 

Is er in de woning een ventilatie systeem aanwezig?  Dan moet het berekend worden , de verste lokaal tot aan de ventilatie groep. Ik heb voor alle ventilatie de laaste 2 meter een flexiebel buis gebruikt.

Mede om kanaal geluid te vermijden.

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
3 jaren geleden

De vraag is 8 maanden geleden gesteld.

Moest er na al die tijd toch nog behoefte zijn aan een antwoord dan moet @GENR het maar laten weten.

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Als dat een probleem is  en ik weet dat dat zo is bij forums maar dan is de sowftware die er een slot op zet..

Hij krijgt sowwieso een e-mail  en ik ben ook soms lang weg .

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Decentrale ventilatie: wanneer kies je voor deze slimme oplossing?

Decentrale ventilatie: wanneer kies je voor deze slimme oplossing?

Ontdek alles over decentrale ventilatie: hoe het werkt, de voor- en nadelen en installatietips. Ideaal voor renovaties of woningen zonder kanaalnet.

Lees meer

Een goede luchtvochtigheid in huis: tips tegen droge of vochtige lucht

Een goede luchtvochtigheid in huis: tips tegen droge of vochtige lucht

Is de lucht in jouw huis te droog of te vochtig? Ontdek de gevolgen en zorg voor een goede luchtvochtigheid in huis dankzij deze tips.

Lees meer

Beter binnenklimaat met mechanische ventilatie: zo werkt het

Beter binnenklimaat met mechanische ventilatie: zo werkt het

Ontdek hoe mechanische ventilatie werkt, welke types er zijn, wat het kost en hoe je energiezuinig ventileert in elke woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag