Als ik zou moeten kiezen dan is dit de volgorde: 1) PEhd - 2) PP - 3) PVC. Ik heb altijd geleerd dat er geen dichtingen mochten geplaatst worden in tegenovergestelde richting van het water en dat is dus wat ze doen met PP! Verbinding van alle hulpstukken (bochten enz...) hebben ALTIJD een dichting die in de verkeerde richting staat. Maar voor privé gebruik in een woning zie ik geen enkel nadeel om PP te gebruiken.
Maar nogmaals, tussen PVC en PP kies dan zeker voor PP. Wil je het nog beter hebben ga dan voor PEhd.
Ik ben het eens met de kwaliteitsvolgorde, al speelt die tussen PE en PP hier volgens mij geen rol.
Het idee over die zogenaamd verkeerde richting klopt naar mijn idee niet, bij zulke verbindingen met neopreen lippendichting maakt dat niet uit. Je zou kunnne redeneren dat het aflopend water bij die verbinding tegen een buiskantje loopt en dit een obstakeltje zou kunnen zijn. Maar bij een spiegellasnaad zoals gebruikelijk bij PE heb je dat ook, daar wordt zelfs de doormeter plaatselijk iets vernauwd.
Dus die zogenaamd verkeerde richting bij verbindingen met PP is zeker niet erger dan de naden bij PE.