Daglicht zichtbaar aan rand dak en gevel
Alle reacties
Afkitten en dan isoleren.
Met silicone?
En dewelke gebruik ik hier best voor?
Mvg
Tec7 Xealpro bijvoorbeeld.
voor silicone zal dit te dikke opening/kier/her zijn.
Soudal windows system heeft speciale luchtdichtheidsproductenreeks ontwikkeld. ook bij Proclima, Isoproc of Eurabo kan je degelijke raad en producten vinden. niet eigenwijs gaan bricoleren want een huis staat er voor decennia hoor en verdient degelijke producten en die kosten echt niet duurder!!!
Beste
Wat stelt u dan voor? Om toch met een soort PUR te werken?
Iemand anders zei me dat dit niet nodig is omdat de kans groot is dat deze langs de gevel naar beneden zou kunnen lopen of zichtbaar zou zijn. En stelde voor om gewoon te starten met een korte lengte isolatie en deze dicht tegen de stenen aan te drukken.
Zou dit ook goed zijn?
Wat ik zie is een spleetje van een mm en hier en daar een stukje stootvoeg dat nog open is.
Ik zou me daar totaal geen zorgen over maken en inderdaad beginnen met de isolatie daar stevig tegenaan te drukken. Ik veronderstel dat je verder de tussenruimtes van de spanten der dakhelling volledig gaat vullen met glas- of rotswol ? In dat geval is alles winddicht en kan er geen lucht circuleren rond of over de isolatie.
Die isolatie tussen de vloerlaag is aangebracht als geluidsisolatie ?
Tibo VH, ga eens te rade bij de websites die van Soudal en van Isoproc of Proclima. Info bijeen zoeken en zich uinformeren is niet iets van 10 lijntjes tekst dat wij hier op dit forum kwijt kunnen. ik heb het echt niet over gewone PUR gehad, en als het echt maar een paar millimeter is mag je van mij best silicone gebruiken.
Langs buiten moet het winddicht zijn zodat de buitenlucht geen toegang heeft op je isolatielaag.
Vervolgens breng je de isolatie goed nauwsluitend aan en moet je sluitend ertegen afwerken met een dampscherm dat je heel luchtdicht aanbrengt met tapes of speciale luchtdichtheids-lijmkits
.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Download gratis onze gids voor isolatie
Ontdek hoe je jouw woning warm, comfortabel en duurzaam maakt. Inclusief handige checklists voor een probleemloze isolatieklus!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Makkelijk zien waar je woning warmte en dus geld verliest? Een thermoscan helpt je op weg
Wil je weten langs waar je woning het meeste warmte verliest? Een thermoscan brengt het snel en makkelijk in beeld. Zo werkt het.
Lees meer
Tocht in huis bestrijden: 5 tips voor elk budget
Tocht in huis aanpakken kan op verschillende manieren, afhankelijk van je budget en specifieke behoeften. We lijsten voor jou 5 oplossingen op.
Lees meer
De 10 grootste fouten bij vloerisolatie
Je vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen