Dag Forumleden,
Ik had niet verwacht, dat dit zo'n discussie zou opleveren. Eerst even een paar feiten. Deze isolatie is inderdaad een bubbeltjes plastic (bubbels van een cm of 3 diameter) met relflecterende folie. Het bestaat uit 12 lagen en is ook 12 centimeter dik. Het zou een Rd van 4+ opleveren (achter de komma lees ik steeds iets anders). Ik kan met deze isolatie subsiedie aanvragen in Nederland. Daarmee is het door de Nederlandse overheid als werkende isolatie geaccepteerd.
Ik heb als consument, met wat ik lees en wat ik merk aan het spul zelf vertrouwen in het type product. Ook heeft het voordelen als: geen giftige stoffen die vrijkomen, geen irriterende vezels en recyclebaar (hoewel ik daar nog wel mijn vraagtekens bij zet).
De stand van zaken. Ik heb een hele discussie gevoerd met de uitvoerder. Uiteindelijk is er iemand langs gekomen om de boel luchtdicht te maken met pur. Dit is niet wat ik wou, maar ik ben er wel klaar mee en heb geen lust meer om er nog meer energie aan te besteden. Ik heb mijn leergeld betaald en mijn vertrouwen in bedrijven als deze heeft een flinke knauw gekregen. Behalve bij mij, worden vele huizen door dit bedrijf op deze manier gedaan en deze mensen krijgen dus voor veel geld (daar kan ik ook nog een berekeningetje op maken...) een slechte isolatie.
Eigenlijk is het aanbrengen van deze isolatie, ook volgens de instructie van de fabrikant helemaal niet moeilijk. Ik heb 2 resources tot mijn beschikking, namelijk tijd en geld. Hier dacht ik, vooral met subsidie erbij wat tijd te kunnen besparen.
Als je ook dit soort isolatie wil, dan is mijn advies: doe het zelf als je een heel klein beetje handig bent. Ben je dat niet, vraag dan die aardige buurman, die dat wel is. Geef hem 1000 euro en hou zelf 1000 euro aan uurloon in je zak. Je bent net zo duur uit als met subsidie. Het zit erin, zoals jij het wilt hebben en de buurman is ook nog blij. Ik doe nooit meer zoiets, als ik het zelf kan doen.
Dus al met al geen bevredigend resultaat. Dank voor jullie reacties.
Addo