28

Vochtprobleem bij regen

Dominique C.
Dominique C.
#Dak · 4 jaren geleden

Beste 

Wij bouwden met een SOD-firma. Het is een woning met vooraan en achteraan een groendak ter hoogte van onze eerste verdieping, en deel van een site waar meerdere gelijkaardige woningen werden gebouwd.

De dag na voorlopige oplevering waren er plots allemaal vochtvlekken te zien. Die nacht had het uitzonderlijk hard geregend. De firma zei dat we ons geen zorgen moesten maken en dit zou nagekeken worden. Na enkele maanden, en herhaaldelijk bij heel felle regenbuiten opnieuw vochtplekken te hebben, kregen we te horen dat ze wisten waar het probleem zat. Er zou een constructieprobleem geweest zijn ter hoogte van de dorpels, waarna deze werden uitgebroken, een doek geplaatst en opnieuw werden geplaatst. Dit was in april. 
Echter nij de heel felle buien enkele weken geleden hadden we terug dezelfde vochtplekken, en nu ook aan de achterkant van de woning. We vermoeden zelf dat er echt een probleem zit aan de platte daken voor en achter, gezien de vlekken steeds ontstaan daar waar de scheiding zit tussen het dak en onze gelijkvloersverdieping. Ook andere woningen zitten met hetzelfde probleem, vaak ook op exact diezelfde plaatsen. 
Na contact gaf de firma nu aan dat ze dat ze een dakwerker gaan sturen, maar dat dit echter waarschijnlijk pas in september zal zijn. 
Intussen lijkt het probleem enkel slechter te worden, want hebben we nu al voor de 3e keer in 2 weken plekken... 

Wat kunnen we doen? Kunnen we hen in gebreke stellen doordat zij dit niet sneller aanpakken? We hebben nu steeds gemaild, met foto's, maar dit leidt dus niet tot actie... 

Alvast bedankt voor jullie advies. 

Mvg

Dominique 

Alle reacties

0
Vivax
Vivax
8 144 Andere professioneel
4 jaren geleden

Kan je je privéberichten activeren?

0
Dominique C.
Dominique C.
0 3 Bouwer
4 jaren geleden

Is gebeurd

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
4 jaren geleden

Kan je je privéberichten activeren?

@Vivax

Waarom niet antwoorden op het forum. Rechtstreekse benaderingen zonder enige uitleg op het forum kunnen twijfels oproepen over de bedoeling hiervan. 

Een forum dient niet voor gesprekjes of raadgevingen onder 4 ogen maar is bedoeld om meningen met meerderen te delen en eventueel te bediscuteren. De kansen op een goed advies worden hierdoor groter.

@Dominique C

Persoonlijk adviezen, van waar ze ook mogen komen, kunnen uiteraard steeds nog worden voorgelegd op het forum.

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Beste Karel,

Privé berichten zijn een functionaliteit van dit forum, waar het iedereen vrij staat om er gebruik van te maken. 

Dat doe jij trouwens ook, daar ook jij mij privé berichten stuurt.

privé is nu eenmaal...privé en dient gerespecteerd te worden. 

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Vivas (art, flir....). Je vergist je, ik heb u nog nooit een privé bericht gestuurd. Ik zou ook niet weten waarom ik dat ooit zou doen.

Als ik al eens een deelnemer aan het forum een privé bericht heb gestuurd dan was dit als beleefd antwoord op een  privé bericht waarbij om een privé advies werd gevraagd.

En mijn antwoord is dan steevast om het verder te bespreken via het forum zoals het hoort. Een forum is per definitie geen privédialoog.

Het is niet omdat er een mogelijkheid is om mensen, om weet ik veel welke reden, een privé bericht te sturen dat dit dan moet worden gezien als een omzeiling van de eigenijke functie van een forum.

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Vivas (art, flir....). Je vergist je, ik heb u nog nooit een privé bericht gestuurd. Ik zou ook niet weten waarom ik dat ooit zou doen.

Als ik al eens een deelnemer aan het forum een privé bericht heb gestuurd dan was dit als beleefd antwoord op een  privé bericht waarbij om een privé advies werd gevraagd.

En mijn antwoord is dan steevast om het verder te bespreken via het forum zoals het hoort. Een forum is per definitie geen privédialoog.

Het is niet omdat er een mogelijkheid is om mensen, om weet ik veel welke reden, een privé bericht te sturen dat dit dan moet worden gezien als een omzeiling van de eigenijke functie van een forum.

De naam is Vivax, niet Vivas, en nog minder art of flir.

Je vergist je schromelijk hoor, je hebt wel degelijk een bericht gestuurd, waarvan bewijs in bijlage.

Pilletjes al genomen vandaag?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/68629/schermafbeelding-2021-07-11-om-133504.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4e28963cb4577434f570adc4541ec734
0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Vivax, (sorry  voor de typefout, met al die veranderende pseudoniemen ook al.)

Ik vermoed ofwel een foute melding  van het forum of een onbedoelde klic van mij zonder bijhorend bericht.

Moest ik toch werkelijk een bericht hebben gestuurd (??), gelieve de inhoud dan door te sturen dan zal meteen blijken hoe het zit. 

Zolang blijf ik erbij: Ik zou niet weten waarom ik u een privébericht zou sturen.

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Beste 

Wij bouwden met een SOD-firma. Het is een woning met vooraan en achteraan een groendak ter hoogte van onze eerste verdieping, en deel van een site waar meerdere gelijkaardige woningen werden gebouwd.

De dag na voorlopige oplevering waren er plots allemaal vochtvlekken te zien. Die nacht had het uitzonderlijk hard geregend. De firma zei dat we ons geen zorgen moesten maken en dit zou nagekeken worden. Na enkele maanden, en herhaaldelijk bij heel felle regenbuiten opnieuw vochtplekken te hebben, kregen we te horen dat ze wisten waar het probleem zat. Er zou een constructieprobleem geweest zijn ter hoogte van de dorpels, waarna deze werden uitgebroken, een doek geplaatst en opnieuw werden geplaatst. Dit was in april. 
Echter nij de heel felle buien enkele weken geleden hadden we terug dezelfde vochtplekken, en nu ook aan de achterkant van de woning. We vermoeden zelf dat er echt een probleem zit aan de platte daken voor en achter, gezien de vlekken steeds ontstaan daar waar de scheiding zit tussen het dak en onze gelijkvloersverdieping. Ook andere woningen zitten met hetzelfde probleem, vaak ook op exact diezelfde plaatsen. 
Na contact gaf de firma nu aan dat ze dat ze een dakwerker gaan sturen, maar dat dit echter waarschijnlijk pas in september zal zijn. 
Intussen lijkt het probleem enkel slechter te worden, want hebben we nu al voor de 3e keer in 2 weken plekken... 

Wat kunnen we doen? Kunnen we hen in gebreke stellen doordat zij dit niet sneller aanpakken? We hebben nu steeds gemaild, met foto's, maar dit leidt dus niet tot actie... 

Alvast bedankt voor jullie advies. 

Mvg

Dominique 

Beste,

Ik vermoed een probleem met een te laag aangebrachte waterkering in de opgaande muren van het verdiep in verhouding met de  hoogte van het substraat van het groendak.

Wellicht zijn is er ook een toegang tot het dak vanaf het verdiep en zit die  dorpel, of de waterkering onder die dorpel, daar ook te laag tov het substraat.

Kan je foto's van de situatie hier tonen ?

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Vivax, (sorry  voor de typefout, met al die veranderende pseudoniemen ook al.)

Ik vermoed ofwel een foute melding  van het forum of een onbedoelde klic van mij zonder bijhorend bericht.

Moest ik toch werkelijk een bericht hebben gestuurd (??), gelieve de inhoud dan door te sturen dan zal meteen blijken hoe het zit. 

Zolang blijf ik erbij: Ik zou niet weten waarom ik u een privébericht zou sturen.

We zitten blijkbaar in de ontkenningsfase, ook al zijn de bewijzen snoeihard. 
(of ga je beweren dat deze screenshot niet echt is??)
Je weet best wel wat je geschreven hebt, dus dat ga ik hier niet posten. 
Dat is eigen aan privé berichten hè :-)

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Of dat screenshot al dan niet echt is maakt niets uit, ik zie daarbij geen woord tekst van mij aan jouw gericht.

Dus dat zogenaamd snoeihard bewijs ontbreekt hierbij totaal.

En moest ik u toch een tekst privé hebben gestuurd: ik heb u uitdrukkelijk gevraagd om die hier weer te geven, dus hoef je je niet te beroepen op het privé karakter ervan want je hebt mijn toestemming. 

Dus nogmaals: Laat mij die tekst gerust zien, pas dan kunnen we spreken van een snoeihard bewijs.

En Vivax, alias ......

Waar blijft uw commentaar over waar het hier echt over zou moeten gaan ?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Op zoek naar een dakbedekking voor een plat dak? Ontdek de verschillende soorten roofing en hoe je ze correct plaatst, onderhoudt en herstelt.

Lees meer

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?

Lees meer

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag