28

Vochtprobleem bij regen

Dominique C.
Dominique C.
#Dak · 4 jaren geleden

Beste 

Wij bouwden met een SOD-firma. Het is een woning met vooraan en achteraan een groendak ter hoogte van onze eerste verdieping, en deel van een site waar meerdere gelijkaardige woningen werden gebouwd.

De dag na voorlopige oplevering waren er plots allemaal vochtvlekken te zien. Die nacht had het uitzonderlijk hard geregend. De firma zei dat we ons geen zorgen moesten maken en dit zou nagekeken worden. Na enkele maanden, en herhaaldelijk bij heel felle regenbuiten opnieuw vochtplekken te hebben, kregen we te horen dat ze wisten waar het probleem zat. Er zou een constructieprobleem geweest zijn ter hoogte van de dorpels, waarna deze werden uitgebroken, een doek geplaatst en opnieuw werden geplaatst. Dit was in april. 
Echter nij de heel felle buien enkele weken geleden hadden we terug dezelfde vochtplekken, en nu ook aan de achterkant van de woning. We vermoeden zelf dat er echt een probleem zit aan de platte daken voor en achter, gezien de vlekken steeds ontstaan daar waar de scheiding zit tussen het dak en onze gelijkvloersverdieping. Ook andere woningen zitten met hetzelfde probleem, vaak ook op exact diezelfde plaatsen. 
Na contact gaf de firma nu aan dat ze dat ze een dakwerker gaan sturen, maar dat dit echter waarschijnlijk pas in september zal zijn. 
Intussen lijkt het probleem enkel slechter te worden, want hebben we nu al voor de 3e keer in 2 weken plekken... 

Wat kunnen we doen? Kunnen we hen in gebreke stellen doordat zij dit niet sneller aanpakken? We hebben nu steeds gemaild, met foto's, maar dit leidt dus niet tot actie... 

Alvast bedankt voor jullie advies. 

Mvg

Dominique 

Alle reacties

0
Vivax
Vivax
8 144 Andere professioneel
4 jaren geleden

Of dat screenshot al dan niet echt is maakt niets uit, ik zie daarbij geen woord tekst van mij aan jouw gericht.

Dus dat zogenaamd snoeihard bewijs ontbreekt hierbij totaal.

En moest ik u toch een tekst privé hebben gestuurd: ik heb u uitdrukkelijk gevraagd om die hier weer te geven, dus hoef je je niet te beroepen op het privé karakter ervan want je hebt mijn toestemming. 

En Vivax, alias ......

Waar blijft uw commentaar over waar het hier echt over zou moeten gaan ?

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Dus je beweert dat jij niet Charel bent, zoals in de screenshot duidelijk staat, en afkomstig van dit forum in een privébericht?

Geweldig.

Waarom ontken je dat trouwens? Is toch geen doodzonde?

Maar ik heb echt geen zin in een zinloze, paginalange discussie over een feit (je naam staat er hé, Charel Verheyen), zoals je dat met anderen hier al gedaan hebt.

Met alle Chinezen, maar..

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/68637/schermafbeelding-2021-07-11-om-160447.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=d4184f90e692093587c67d077e1ce215
0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
4 jaren geleden

Ik ontken of bevestig hier niets Vivax, alias art, alias Flir, alias......., ik zeg enkel dat ik geen enkele tekst privé naar jou heb gestuurd. Waarom zou ik die moeite nemen?

Jij beweert van wel, maar ondanks mijn herhaaldelijke vraag kan je er geen woord over aanhalen. 

Sowieso, zie ik het belang van hier over door te drammen niet in. 

Dus hou hier maar mee op en probeer u liever te houden bij de topicvraag. 

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Allez, omdat je het zo vriendelijk vraagt :-)

De inhoud is trouwens hetzelfde als wat je zonet geschreven hebt, dus ontkennen heeft echt geen zin.

Maar het is duidelijk dat je mij verwart met iemand anders, je hebt precies een eitje te pellen met art en flir!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/68639/schermafbeelding-2021-07-11-om-164832.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=cb144f5351fa326b2d1c3766bdf84c8a
0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Ha ja kijk ! Nu begrijp ik uw aarzeling om het te laten zien.

Deze zin heb ik inderdaad geschreven en komt uit een zeer terechte klacht die ik heb gericht aan het beheer van dit forum. Dit bericht was zeker niet voor jou bedoeld ! Je zal merken dat ik hier over jouw spreek in de derde persoon.

Zeker dat je de aanspreektitel en/of een stuk tekst niet weggefilterd hebt ?

Verder weet ik niet door wiens fout dit bericht bij jouw is beland. Hoewel ik het zeer vreemd zou vinden sluit ik niet uit dat het door mijn fout kan gebeurd zijn. Ik zal onder andere dit akkefietje met het forumbeheer bespreken.

Hopelijk komt ook dat gesprek niet door één of andere fout bij jou terecht. 

Soit ! Het topic nu ?

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Ha ja kijk ! Nu begrijp ik uw aarzeling om het te laten zien.

Deze zin heb ik inderdaad geschreven en komt uit een zeer terechte klacht die ik heb gericht aan het beheer van dit forum. Dit bericht was zeker niet voor jou bedoeld ! Je zal merken dat ik hier over jouw spreek in de derde persoon.

Zeker dat je de aanspreektitel en/of een stuk tekst niet weggefilterd hebt ?

Verder weet ik niet door wiens fout dit bericht bij jouw is beland. Hoewel ik het zeer vreemd zou vinden sluit ik niet uit dat het door mijn fout kan gebeurd zijn. Ik zal onder andere dit akkefietje met het forumbeheer bespreken.

Hopelijk komt ook dat gesprek niet door één of andere fout bij jou terecht. 

Soit ! Het topic nu ?

Kom kom... een mail aan het forumbeheer komt echt niet bij mij tenzij je het naar mij stuurt, dus doe geen moeite om te ontkennen.

Het is een screenshot, daar valt niets weg te filteren!

Het moge duidelijk zijn dat je iedereen (flir, art, mezelf en wellicht nog vele anderen) die concrete feedback geeft aan forumleden, probeert te weren.

Waarom trouwens? Ik ken je niet eens.

Tenzij je naam :-)

Dus: wat ga je TS aanraden om te doen?

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

@ Vivax en Charel kunnen jullie niet hierover een apart topic beginnen. Zodat de antwoorden op de vraag van de topic gericht blijven. 

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Foto's zeggen zoveel meer, dus laat ons daar mee beginnen. 
Maar als de aannemer pas in september wilt komen (alsof ie niet vroeger kan), dan vrees ik toch een beetje voor de professionaliteit/verantwoordelijkheidszin van aannemer/SOD. 
Mij lijkt een stevige ingebrekestelling het eerste wat er dient te gebeuren, al is het maar ter vrijwaring van eigen rechten. 

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

@ Vivax en Charel kunnen jullie niet hierover een apart topic beginnen. Zodat de antwoorden op de vraag van de topic gericht blijven. 

Je hebt groot gelijk hoor Feter ! Maar tot hier toe ben ik de enige die in dit topic is ingegaan op de vraag van TS. En dat zal ik blijven doen indien TS ons nog verder informeert. Hopelijk ben ik dan niet de enige.

Ik heb Vivax al bij herhaling gevraagd om het bij dit topic te houden, helaas nog steeds geen inbreng gezien. Hij blijft liever wat emmeren over dingen die niet ter zake doen.

Edit: ondertussen blijkbaar toch al een eerste inbreng, kan ik enkel toejuichen.

0
Vivax
Vivax
4 jaren geleden

Je hebt groot gelijk hoor Feter ! Maar tot hier toe ben ik de enige die in dit topic is ingegaan op de vraag van TS. En dat zal ik blijven doen indien TS ons nog verder informeert. Hopelijk ben ik dan niet de enige.

Ik heb Vivax al bij herhaling gevraagd om het bij dit topic te houden, helaas nog steeds geen inbreng gezien. Hij blijft liever wat emmeren over dingen die niet ter zake doen.

Edit: ondertussen blijkbaar toch al een eerste inbreng, kan ik enkel toejuichen.

ik ben in ieder geval niet degene die leden zit te jennen, laat staan forumleden verbiedt om in te gaan op privéberichten. 
nu weet je ook waarom privéberichten zo veel productiever zijn voor TS als jij telkens anderen zit te bashen. 
Ik zal heus niet de enige zijn die dat gaat doen als jij zo bezig blijft. 
Vanaf het eerste bericht heb je het TS moeilijk gemaakt en anderen onmogelijk om nog te reageren, dus wie blokkeert hier de inbreng?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak voor een strakke uitstraling? Ontdek de beste opbouw, isolatie en type dakafdichting en onze tips voor renovatie en extra daglicht.

Lees meer

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Een plat dak heeft een regelmatig onderhoud nodig. Door je dak te inspecteren, merk je plas- of blaasvorming en lekken op tijd op. Hierop moet je letten.

Lees meer

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen zijn een goede keuze als je snel een waterdicht en geïsoleerd dak wil. Ontdek meer over de voordelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag