7

Wat kunnen we renoveren?

GielenA5991
GielenA5991
#Bouwpartners · 4 jaren geleden

Dag iedereen 

We hebben de goedkeuring van de bank voor onze hypotheek waarbij nog eens 22.000,- EUR ex btw voor renovatiewerken. 

Maar wat kan je tegenwoordig nog renoveren voor dat geld? 

Wat bij ons voorop ligt bij de werken:

- Elektriciteit (niet conform) 

- Vloer in de woonkamer betegelen (ligt soort tapijtbekleding in, ongeveer 60-70m²)

- Waterleidingen vernieuwen

- Scheiding regen-/afvalwater 

Afhankelijk van het budget: ook vernieuwen van keuken en badkamer. 

Bijkomende info, de woning heeft een woonoppervlak van +/- 140-150m² 

Wat is het beste, wat raden jullie aan, een aannemer die instaat voor alle renovaties? 

Wij hebben beide geen verstand van deze dingen en zijn ook echt niet handig. 

Vandaar dat we ons richten online voor wat hulp. :-) Alvast bedankt! 

PS: moesten er mensen geïnteresseerd zijn om ons te helpen met de werken, altijd welkom! :-) 

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

Met 22.000 euro ga je niet veel kunnen doen als je dat door een aannener laat uitvoeren.

Electriciteit- Waterleiding - scheiding regen afval water, en een standaard Gamma keuken en dan zal je geld ver op zijn met een aannemer denk ik.

Kijk ook de renovatie premies na.. Wonen Vlaanderen.

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
4 jaren geleden

Met wat je beschrijft zal je eerder 100.000€ kwijt zijn als je alles moet laten doen ....

t Is nu natuurlijk te laat maar met 2 linkerhanden had je ws beter een kleinere nieuwbouw gekocht.

Anders er toch zelf aan beginnen na je ingewerkt te hebben.  Linkerhanden worden soms verassend snel rechts ;-) 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Heb je weinig geld, zorg dan voor veel tijd. Elektriciteit bv is makkelijk zelf te doen, dat is eigelijk een “ bouwpakket”. Daarna laten keuren, van te voren infomeren bv bij easykit of een andere zelfbouw site. 

Vooral een rustig tijdschema volgen

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Een soort algemene aannemer inschakelen die alles doet met een bedrag van 22.000 euro, dan gaat er niet veel gebeurd zijn. Probeer zoveel mogelijk zelf te doen en bij aannemers vergelijk zeker steeds een drietal offertes voor je beslist.

Je zal toch prioriteiten moeten opstellen en bekijken wat je eerst MOET doen en vervolgens wat je eerst WIL gedaan hebben.

Niet conforme electriciteit is misschien best je eerste punt .. stonden er veel opmerkingen op? Moet vaak niet al te veel kosten. Vraag wat offertes op en laat dat in orde brengen, het is toch verplicht.

Je spreekt over vloeren vernieuwen, dan moet je soms ook de waterleiding al meenemen. Is de chape nog goed in de woonkamer? Moet er ook niet meteen vloerisolatie inkomen? Zaken die de prijs een stuk verhogen.

Scheiding regen/afval water ... is dit verplicht?

Keuken en badkamer .. je zal dan richting X2O badkamer en IKEA keuken moeten gaan. Maar moet in de keuken en badkamer ook nieuwe vloer of tegels komen ... ?

0
Feter
Feter
4 jaren geleden

Keuken en badkamers worden ook op 2dehands voor weinig of gratis aangeboden. Soms rotzooi, maar vaak kan zo’n keuken/badkamer een 2e rit mee. 

0
Feter
Feter
4 jaren geleden

Hebben jullie al een idee wat jullie gaan renoveren?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Renovatie gepland? Ontdek voor welke werken je een architect moet inschakelen, welke taken hij voor zijn rekening neemt en wat de kostprijs is.

Lees meer

Bouw&reno 2025: inspiratie, gratis infosessies en advies op maat

Bouw&reno 2025: inspiratie, gratis infosessies en advies op maat

Van 11 tot en met 19 januari kan je je hart ophalen tijdens Bouw&reno. Ontdek zo'n 200 exposanten in Antwerp Expo en krijg gratis advies op maat.

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag