Nee klopt niet.
De rechtbank gaat er steevast van overtuigd dat een lege envellop niet kan.
MAAR om dit in een rechtszaak te counteren; je kan je brief schrijven en dan toevouwen in 3, dichtkleven en dan AS opsturen. Of je maakt een gaatje waar de poststempel dan zowel op de envellop als op de brief komt te staan. Bij een lege envellope moet dan de stempel deels op de binnenkant van de envellop staan. Je kan natuurlijk een vensterenvelloppe gebruken
Of
wat gangbaar is :
Je schrijft letterlijk .
Deze brief wordt u zowel toegezonden via aangetekend schrijven (met of zonder terugzending van ontvangstdokumetn) en via de reguliere post.
1 brief kan inderdaad 'leeg' zijn, maar 2 brieven ??
Succes bij een rechter om dit standpunt te durven verdedigen. Je krijgt de wind van voren dat een storm windkracht 10 maar klein bier is.
Ook nog zoiets , stel dat een aangetekend schrijven terugkomt naar de afzender NOOIT openen . Houdt dit als bewijs dat je de brief hebt verstuurd en niet is opgehaald. De rechter zal hem wel openen. Een gewone brief kunnen ze niet weigeren om die af te halen, die zit in de brievenbus. Dus als in die ongeopende retour AS door de rechter wordt gelezen dat die brief in dubbel is verstuurd ....
Geen tekeningske meer nodig denk ik.
Velen overschatten de waarde van een mail. Enkel deze met een Digitale handtekening moet worden aanvaard bij de rechtbank. Al de andere is gokken. Als het maar 1 of 2 mails zijn. Sorryy meneer de juge, dat is in menne spam gekomen en niet gezien. Maar heb je een klein 10 20 of 30 mails dan zal je bewijs wel zwaarder doorwegen.
En zoals je zegt: als de geadresseerde reageert sta je weer een beetje sterker.
Maar e-mails kunnen door IT wizards gemanipuleerd worden en daar wringt dat schoentje.
Ik schrijf jou een e-mail na een werk dat je me nog 600€ moet
jij antwoord per e-mail akkoord zal het meebrengen
Ik manipuleer daarna jou en mijn e-mail en zet er 6000€
Wat ga je daar tegen inbrengen?
Begin maar eens met een expert aan te stellen die alles uit de kast moet halen om te bewijzen dat ik gemanipuleerd heb. Je bent al een paar duizend euro kwijt aan expertkosten.
Is het belangrijk, aangetekend schrijven gebruiken