2

Fundering voor groot houten tuinhuis

Birthe84
Birthe84
#Voorbereidende werken · 4 jaren geleden

Ik wil een tuinhuis van 40m² plaatsen. Ik heb een put gegraven en heb vaste grond op 70cm diepte.

Het plan is hier een (gewapend) betondek in te gieten, daarop een muurtje te metsen (en vochtvrij maken), en op de 0-lijn de houten chalet op het muurtje te zetten. 

Heb hier enkele vragen bij:

- Is een betondek voldoende als fundering? Hoe dik maak ik deze best?

- op 70cm diepte heb ik geen grondwater, maar ik denk niet dat ik heel veel dieper moet graven om hier wel te geraken. Wat doe ik best? Plaats ik ringdrainage? Zou ik eerst nog een laag steenpuin in de put gooien en daarop het beton?

Ik zal een foto van de put plaatsen ter illustratie

Bedankt! 

Birthe

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/69036/2021-08-01-122710-foto---google-fotos-1.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e2641983f833e4d490cd0225d4192179

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
4 jaren geleden

Ik begrijp de noodzaak van die betonplaat niet ! Wil je dan een kruipkelder met betonbodem onder uw chalet ? Waarom ?

Zoals het er nu bij staat zou ik simpelweg vanop die vaste grond op -70 een funderingsmuurtje beginnen metselen tot op de hoogte waar je uw houten vloerplaat als basis voor het tuinhuis kunt leggen. Geen beton nodig !

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.

Lees meer

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag