6

Lichtkoepel

Gohn
Gohn
#Bouwpartners · 4 jaren geleden

Een lichtkoepel op een terras zouden we graag vervangen door plat overloopbaar glas. Wij wonen in de Kempen en ik vind alleen verdelers in Nederland. Is hier iemand die dat heeft of weet waar je een offerte kunt laten maken? Ik zet hier een voorbeeld van wat wij ongeveer willen. Graag raad.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/69327/201707-alb-marbr-27b.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=de259f6ab0f19b06046085acb34a2a65
1
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Het kan uiteraard ook met tegels op tegeldragers en met open voegen zoals op de foto.

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier

Een Nederlands bedrijf kan ook in België plaatsen. Natuurlijk geen bedrijf uit Groningen nemen, maar bv uit Brabant (ivm de afstand). Dus ik zou zeker ook daar een offerte vragen, soms schrik je van het prijs verschil positief of negatief

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier

via google  " beloopbaar glas "" vindt je er verschillende, zowel in Belgie als in Nederland.

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Het beloopbaar glas op zich is geen enkel probleem, dat kan je overal krijgen.

Het probleem is de waterdichte aansluiting met het plat dak, de isolatiewaarde en het gevaar op condensatie aan de onderkant van het glas.

Ik denk dat je het in de volgende richting moet zoeken:

- een dakopstand zoals bij een  gewone lichtkoepel, ofwel een bestaande in polyester ofwel één op maat ter plaatse gemaakt in hout.

- ipv de gewone lichtkoepel een plat beloopbaar glazen plaat die waterdicht word gelegd op die dakopstand.

- een verhoogde houten vloer met open voegjes op een onderkonstructie zodanig dat de beplanking net even hoog komt te liggen als de glazen plaat.

- onder die glazen plaat voorzie je in de binnenruimte een tweede glazen plaat om energieverlies en condensatie te beperken.

0
Gohn
Gohn
0 5 Andere particulier
4 jaren geleden

Bedankt, we gaan het nakijken.

0
Charel
Charel

Het kan uiteraard ook met tegels op tegeldragers en met open voegen zoals op de foto.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag