13

Rekening Syndicus.

ludo segers
ludo segers
#Regelgeving · 4 jaren geleden

Bij een mutatie ( verkoop appartement naar nieuwe eigenaar ) bezorgt de syndicus mij rekeningen die nog voor de vorige eigenaar zijn. ( water-tuinonderhoud-gemeenschappelijke delen enz; enz; )

Syndicus weigert halstarig deze onterechte bedragen in mindering te brengen en of deze kwijt te schelden.

Mails en telefoons in verband daarmee blijven zonder gevolg.

Wat en of hoe kan ik de de syndicus ertoe bewegen aktie te ondernemen,of ben ik genoodzaakt dit voor de vrederechter te doen, wat mij

1/ geld gaat kosten

2/ Ze niet verplicht zijn om te verschijnen.

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

Als antwoord van de syndicus in verband met aan mij ten onrechte rekening die eigenlijk voor de verkoper zijn.

" Uw gebouw heeft minder dan 20 kavels, derhalve zijn wij niet verplicht een dagboek bij te houden,ons computer programma is niet voorzien om bij een mutatie tussen verkoper/koper het aandeel van de kosten per 365ste te verdelen, bijgevolg moeten wij dit handmatig doen, en daar zijn wij niet toe verplicht.. 

Mijn antwoord aan de syndicus;

1/Er zijn mega beheer programmas die de mutatie functie wel hebben, is niet mijn fout dat U verkeerd programma hebt,(Zal trouwens niet de eerste en laatste mutatie zijn, die U toekomstig moet uitvoeren) ,,, en dan zult U het nu met papier - pen en rekenmachine moeten doen.

2/Ten andere heeft U verklaard aan de notaris dat er géén openstaande rekening meer is, U geeft dan verkeerde informatie,( om niet te spreken van meineed) en U had moeten melden dat er nog een berekening/afrekening volgt van het derde kwartaal.,   Zodat dit expliciet in de akte kon opgenomen worden.

Ik contacteer mijn notaris hierover, en zien wat die zegt;

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
4 jaren geleden

++++

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Belgen verhuizen 4 keer in hun leven: zo bereid je een verhuis voor

Belgen verhuizen 4 keer in hun leven: zo bereid je een verhuis voor

Belgen verhuizen gemiddeld vier keer in hun leven. Maar hoe bereid je je verhuis voor? Met deze zes stappen bewaar je het overzicht.

Lees meer

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Wil je een laadpaal aan je appartement? Dan heb je daar recht op. “Maar de regels zijn niet duidelijk", meent Luc Vander Meeren van syndicus Syncura.

Lees meer

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Vanaf 1 september kan je terug Mijn VerbouwPremie aanvragen. Maar de korting van de onroerende voorheffing verdwijnt binnenkort.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag