Garantie maar stielman komt niet meer af - factuur is betaald
hallo,
ik heb gietvloeren laten plaatsen 3 jaar geleden, met ook extensie naar de muren toe, voor de douches en het bad in de badkamers. Dat is met een soort aluminium platen opgezet, en dan die PU en verflagen er over.
Met de stielman was ik tevreden van zijn kwaliteit, helemaal niet over zijn planning en communicatie en het was heel lastig om hem de laatste dingen te laten afwerken (hij wou zijn laatste schijf betaald zien, VOOR hij kwam), maar bon.
Uiteindelijk kwam alles in orde, alles betaald, maar... een jaar later, beginnen de voegen tussen de platen in de badkamers te barsten. Bij een hete douche kon je al zien dat er een verdikking optrad, ter hoogte van waar platen op elkaar stonden. Na x douches is dat beginnen scheuren.
De offerte geeft 5 jaar garantie op de hechting, dus ik heb de stielman gebeld, gewhatsappt, gemaild, gesmsd, maar meneer was mij vakkundig een jaar lang aan het negeren. Uiteindelijk heb ik een aangetekende brief gestuurd, met foto's van de barsten. En dan plots, een week later, antwoord via mail dat hij in augustus zou komen (de brief was gestuurd in maart). Hij kon niet zeggen welke exacte datums. En uiteraard was het dan weer een spelletje van mij negeren en allerminst mij data doorgeven, en ondertussen zijn we al weer september. Ik heb nu gevraagd voor data in oktober, maar opnieuw geen antwoord.
Ik kan nog een aangetekende brief sturen, maar gezien alles al betaald is, heb ik weinig om mijn eisen kracht bij te zetten. Wat kan ik in zo'n brief eisen? Wat zijn volgende stappen? ik wil niet dat deze persoon er zo makkelijk van af komt.
Want ik ben niet de enige waarbij hij dit spelletje speelt, ik heb reeds mensen gehad die mij contacteerden via sociale media met een gelijkaardig verhaal.
wat zijn jullie ervaringen?