10-jarige aansprakelijkheid zinken dakgoot

4

10-jarige aansprakelijkheid zinken dakgoot

Walter Jenssen
Walter Jenssen
#Dak · 4 jaren geleden

In 2015 werd mijn voorgoot volledige vernieuwd. Het betreft een rijwoning waarbij het nieuwe zink werd gesoldeerd aan het oudere zink van mijn buur. Deze naad is beginnen scheuren waardoor het begon te lekken. 

Valt dit onder de 10-jarige aansprakelijkheid? 

Alvast bedankt!

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

Welke garantie werd er op de herstelling van 2015 gegeven??? Zie algemene voorwaarden van je faktuur..

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
4 jaren geleden

Daar kan veel over gediskuteerd worden !

Het lek is op de scheiding van een goot van 6 jaar oud en een nog veel oudere goot. Men zou, misschien niet onterecht, kunnen inbrengen dat die oude zink nu ook te ver versleten is en dat dit de oorzaak is. Men zou ook kunnen zeggen dat aan de nieuwe goot zelf niets mankeert.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

10 jarige aansprakelijkheid is niet hetzelfde als garantie van 10 jaar !!!

10 jarige aansprakelijkheid gaat over de stabiliteit van de woning en de integriteit hiervan. Een dakgoot die na 6 jaar begint te lekken kan niet gerelateerd worden met de stabiliteit van de woning. 

Of is de woning aan het verzakken daardoor ?

Of je beroep kunt doen op de GARANTIE zal je de offerte en of de factuur van deze werken moeten erbij halen en lezen wat er staat over garantie. Meestal wordt voor deze werken een termijn van maximum 2 jaar als garantieperiode gegeven.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

Deze nieuwe dakpannen met zonnepanelen bedekken je dak én wekken stroom op. Dankzij de half-cuttechnologie brengen deze zonnepanelen nog meer op.

Lees meer

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Leer asbest in je dak herkennen, ontdek de risico’s en kosten en vind veilige oplossingen voor vervanging of verwijdering.

Lees meer

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Geef je woning karakter met een mansardedak en geniet van meer ruimte, stijl en comfort onder je dak.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag