Nogmaals
Lees wat er staat in je eigen doorgegeven wetgeving en probeer dit te begrijpen.
Jij neemt zaken aan die ik gezegd heb of zou gezegd hebben:
Ik heb nergens gesproken over klimmen over een muur, dat maak jij ervan. Waarom je dit er bij sleurt is me nog steeds een raadsel, maar zelfs in de veranderde wetgeving ( burenrecht) is het door de haag of over een muur klimmen om een bal te halen NIET toegestaan. Je moet aanbellen en vragen of je de bal mag halen. Dus verdraait de situatie niet. Daarom spreek ik over de term ' inklimming ' naar ik begrijp aan je reactie is deze term je vreemd, maar vraag dan even wat ik daarmee bedoel.
Je idee fix dat je zomaar niet iemand anders zijn eigendom mag betreden is kort door de bocht. Postbode, gas, electriciteitsopname, pakjesdienst, controle, stadsdiensten .... die moeten allemaal eerst even je op voorhand verwittigen ?
ik heb nergens gesproken dat de AS afdwingbaar is, wel dat dit een officieel bewijs is van je verzoek. Ofwel ga je in overleg, ofwel ga je via het vredegerecht. En het eerste wat die rechter vraagt is : officieel gevraagd met as ?Nee ga maar naar huis en doe dit eerst. Ja. Oke wat was de reden van weigering?
Been there.
-- beter natuurlijk in onderling overleg zonder dat geschrijf maar dat had ik al aangehaald in mijn eerste bericht-- waarschijnlijk over gelezen.
Ik heb nergens gezegd dat jij als verweerder geen voorwaarden mag stellen.
Ik zeg alleen als je in DEZE situatie als je die muur wil opvoegen in deze gespannen situatie, dat je best een aangetekend schrijven richt naar de buur.
Je persoonlijk manier om met inzichten en gedachten om te gaan die niet stroken met jouw manier van handelen, zegt meer over jou dan over mij. Zeker als er dan iemand ingaat tegen jou grote gelijk..
Maar ik kan door wel stellen dat ik meer ervarig heb in deze materie dan jij door de manier waarop je reageert.