4

Mij echtgenoot wil financiële inbreng doen.

Pelorizado
Pelorizado
#Bouwpartners · 4 jaren geleden

Beste iedereen....mijn echtgenote en ik zijn ondertussen een 13 jaar getrouwd.

Dit met volledige scheiding van goederen huwelijkscontrct opgemaakt bij notaris.

De inbreng zou gaan om studio's te maken voor oa. studenten, mensen die voor een kleine tijd onderkomen moeten hebben (werk bv), alleenstaande...dus kleine basic appartementjes.

Het huis is volledig mijn eigendom (nog 2,5 jaar te betalen aan hypo).

Ik heb vernomen via via dat er iets bestaat in de aard van "het bijhouden van gedane kosten"  (facturen e.d.) voor de verbouwing en die op hun beurt als bewijs kunnen dienen bij een geschil (echtscheiding of whatever) zodanig dat zij dit bedrag kan recupreren (mits herschatting van de woonst e.d. meer off course)

Of moeten we dit carement met de notaris gaan regelen en huwelijks contract aanpassen...en daar heb ik niet zo direct zin in.

En last but not least: wat gebeurt er met de inkomsten van die studio's?

Dank voor enig respon

Ruud

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
4 jaren geleden

Je zou het kunnen opzetten als een lening van haar aan u die je terugbetaalt in x jaar met y% intrest.  Huuropbrengsten zijn dan voor u

Mag je de woning wel opsplitsen in meerdere units?  Is vergunningsplichtig

0
Pelorizado
Pelorizado
0 1 Bouwer
4 jaren geleden

Hey Kris M....opsplitsen ja, want momenteel zijn ze hier twee huizen verder ook aant verbouwen tot co-housing.

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
4 jaren geleden

Cohousing is niet hetzelfde als opsplitsen in verschillende units : cohousing blijft één eigendom dat verschillende mensen samen huren.  Elke huurder heeft typisch zijn eigen slaap/leefkamer doch er zijn gemeenschappelijke ruimtes zoals keuken, (meestal) badkamers, etc.   Er is maar één huisnummer en één brievenbus.   Alle co-housers zijn gedomicilieerd op hetzelfde adres.

Opsplitsing impliceert aparte huisnummers, aparte brievenbussen, (liefst) aparte tellers voor EGW etc.  Kan niet zonder toelating

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag