Bedankt voor de hulp.
De pomp begint en bereikt 1,5 bar schakelt dan uit. Maar dan merkt de pressostaat dat de druk zakt
Wat ik niet goed begrijp als leek is dat ik denk dat wanneer de naald van de manometer op 1,5 bar staat de pompgroep dan opstart. En als hij op 2,9 bar staat de pompgroep uitschakelt. Zo is hij ingesteld door de loodgieter.
Hiet staat het omgekeerde geschreven. De pompgroep schakelt uit op 1,5bar.
Dus schakelt de hydrofoorgroep uit op 1,5 bar en schakelt hij in op 2,9 bar. Juist?
Maar dan merkt de pressostaat dat de druk zakt
Wat betekent die +1 toestel precies? Ik zie die +1 niet staan op de drukschakelaar, alleen de standen die kunnen ingegeven worden. En als de stand 1,5 niet staat aangeduid op de drukschakelaar,je dan deze kunt verlagen of verhogen met +1 of -1 bij het gebogen pijltje.
Wanneer zakt de druk? Als de pompgroep opstart of uitschakelt?
Als het toilet wordt doorgespoeld dan zakt volgens mij de druk. Juist?
Als de recervoir van de wc pot leeg loopt, zakt de druk op het water en de naald van de monometer op het drukvat .
De naald bereikt daarom niet altijd de stand 1,5 bar. Ook niet de 2,9 bar.
Het is toch niet zo dat wanneer de pompgroep opstart hij telkens van 1,5 bar opnieuw stijgt naat de 2,9 bar .(uitschakelpunt) Volgens de hoeveelheid water dat weg wordt gespoeld wordt de stand van de naald aangegeven.
Als de hydrofoorgroep wordt geïnstalleerd dan wordt na het opgieten en vullen van de pomp met water het drukvat aangebracht.
Het expansievat is gevuld met lucht of stikstof en heeft een 1,5 bar druk.
De loodgieter sluit de pompgroep aan op een schakeldoos zodat hij de pompgroep kan inschakelen en uitschakelen.
De pressostaat staat normaal gezien reeds ingesteld door de fabrikant.
Op de drukschakelaar staat een 1,4 drukverschil aangeduid, d.w.z. dat als de pompgroep staat ingesteld op 1,5 bar als opstart, dat hij moet worden uitgeschakeld op 2,9 bar. Juist?
De loodgieter schakelt de hydrofoorgroep in en wacht tot de naald van de manometer op 1,5 bar aanduid, en schakelt de stroom op de contactdoos uit.
De inschakeldruk druk is dus ingesteld en nu schakelt hij de stroom op de contactdoos weer in en wacht tot de naald van de manometer op2,9 bar staat.Dan schakelt hij de stroom weer uit.
Dit is wat ik de loodgieter heb zien doen.
Als het bad vol loopt dan blijft de pompgroep constant draaien en start hij op als hij op 1,5 bar komt, en stopt als hij op 2,9 bar komt.De druk zakt naar 1,5 bar en de pompgroep start opnieuw op.
Maar dit gebeurt alleen als het water gedurende een tijd blijft lopen.
Maar het kan zijn dat de pressostaat moet worden verhoogd of verlaagd als die niet goed staat ingesteld op de ingestelde inschakel bar en uitschakel bar.
En nogmaals als uw drukvat op 1,5 staat hoe komt het dan dat op de 5 de foto 2 bar staat?
Ik denk det u ervan uitgaat dat de naald steeds op 1,5 bar moet staan als de pompgroep niet werkt.
Als je een wat water in de spoelbak laat lopen tot de pompgroep op start, wil dat zeggen dat de naald van de manometer na een korte tijd vanaf het punt 1,5 bar tot de uitschakeldruk 2,9 bar is gekomen?
Met andere woorden dat telkens je wat water laat lopen uit de waterkraan, de druk weggaat tot de naald van de manometer op het uitschakelpunt komt van 2,9 bar.
Of dat de naald van de manometer gewoon niet stijgt als er maar weinig water uit de kraan is gelopen.
Het kan ook zijn dat de pressostaat wat moet worden bijgeregeld op hij geen tweemaal zou opstarten.
Dus werkdruk is 4 bar net zoals stadswater hier.
Bij mij zijn de PVC buizen max 10 bar en de bochten max 16 bar.
Bij ons zijn het metalen waterleiding buizen en de max druk is nooit boven de 3 bar.
De hydrofoorgroep werkt goed en het tweemaal opstarten is geen ramp.
Het ligt natuurlijk aan het feit dat dit aan geen juiste afregeling te wijden is van de pressostaat, en misschien te weinig druk in het drukvat, maar dat is geen groot probleem.
grtz,
gilberto