Dit klopt ook RodeRidder,
in het AREI staat dat "aan het begin van de installatie een differentieelschakelaar moet staan" en dat een "type B mag niet stroomafwaarts een type A geplaatst worden". Alles hangt er van af wat je begin van de installatie noemt. Indien je een kast hebt met differentieelschakelaar voor uw huis en u plaatst een bijkomende kast voor een bijgebouw dan zie ik hier geen probleem in om vóór de differentieel af te takken. Veiligheidstechnisch zie ik in ieder geval geen probleem.
Ik ook niet maar dat verandert niets aan die wazige omschrijving in het AREI.
Wat die laadpalen betreft. Die dingen zijn niet enkel gemaakt voor BE maar voor de hele EU, zelfs de ganse wereld en daar zitten gigantische verschillen tussen gebruiken en wetgeving tegenover BE. Zonder;
- Het waarom van een type B aardlekschakelaar
- Het waarom van een 6mA residu aardlekschakelaar
- Het effect van een DC component op een type A aardlekschakelaar
- Het verschil tussen een 300mA en 30mA type A wat die DC component aangaat
- Dat afwijken van datgene wat het AREI zegt niet noodzakelijk gevaarlijk of slecht is
te begrijpen kan je daar nu nooit een standaard antwoord op geven. Het zou heel wat makkelijker zijn moest met dit duidelijk standaardiseren in het AREI, bv het verplichten van een type B aan het begin van de installatie ook bij plaatsen van een laadpaal op een bestaande installatie en het verplichten van laadpalen zonder 6mA residu aardlekschakelaar om maar iets te zeggen. Maakt mij eerlijk gezegd niet uit zolang er maar een standaard is.