geen energiemeter nodig,
welke installatie is er nodig zodat de meter afgesloten kan worden?
geen energiemeter nodig,
Koelkast en Vriezer kan ook op propaan.
Anders windenergie zonnenenergie in combinatie met accu's of een aggregaat.
Koelkast en Vriezer kan ook op propaan.
Anders windenergie zonnenenergie in combinatie met accu's of een aggregaat.
Als je niet aan hedendaags comfort wil inboeten denk ik dat de enige realistische oplossing een dieselaggregaat is, die grote dingen die je dikwijls bij wegenwerken ziet staan, Atlas Copco, Europower, ed.
Kan ook met een 8kVA hobbygenerator uit de DHZ, maar die gaat het waarschijnlijk geen 3 maanden uithouden bij 24/24 gebruik.
Een autonome installatie wind-zonneenergie-aggregaat die 24/24 permanentie kan garanderen kost een klein fortuin schat ik zo en dan moet je die windmolen nog vergund krijgen.
Koelkast op gas is super energieïnefficient: meer dan 1 kg gas per dag. Beter niet doen dus.
Als je een "groot" verbruik hebt - stel 5 tot 10 kWh per dag zal je off-grid oplossing veeeel duurder zijn dan electriciteit te kopen: aggregaat : uit 1 l diesel puur je een kleine 4 kWh electriciteit : zo n 20 cent/kWh zonder afschrijving/onderhoud. Uit benzine puur je zo n 3 kWh per liter : zo n dikke 59 cent/kWh.
Windmolens: vergunningsplichtig, max 15 m hoog en in t binnenland waait het meestal niet hard genoeg ....
Eigenlijk is dat tegen de tijdsgeest en tegen de transitie van vervuilende naar schone energie.
Nu de overheden er stillaan van overtuigd raken dat we van fossiele brandstof afmoeten en dus de elektriciteit ook hoe langer hoe meer hernieuwbaar zouden moeten opwekken zou jij voor jouw persoonlijke verbruik het tegenovergestelde willen doen.
Uw motivatie is niet ecologisch en wellicht ook niet economisch. Welke is uw motivatie dan wel ?
zou het kunnen zijn dat een electrische wagen maar een tijdelijke oplossing zal zijn,?
lieve mensen,als ik op deze moment een electrische wagen zou hebben,die we als batterij gebruiken laat ons zeggen
van 50 kwatt,die ik kan laden snachts ,dan kan ik gemakkelijk naar het werk en terug want ons verbruik op deze moment
is 5 kwatt per dag,nog beter als ik thuis werk,hoe we de auto opladen doet er niet toe,dat kan op veel manieren,
dit is enkel een idee van ons,maar de techniek staat niet stil,wij zijn binnen 2 jaar aan een nieuwe auto toe,
tegen dan gaan we een beslissing nemen hoe we het gaan doen,,we zijn benieuwd naar de evolutie,
Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!
Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
We vroegen aan Pascal Tulleneers van Whirlpool hoe je je vaatwasser duurzaam gebruikt en de levensduur van het toestel kan rekken. Enkele tips!
Lees meerWil je een laadpaal of warmtepomp? Zorg dat je elektriciteitsnet die overbelasting aankan, wij vertellen hoe.
Lees meerZonnepaneeleigenaars konden de installatie van een digitale meter weigeren tot eind 2024. Ontdek wat er verandert als jij dit jaar overschakelt.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen