opstijgend vocht veranda muur
Ons huis werd gebouwd in 1990. Enkele jaren later werd er een veranda aangebouwd. 1 muur, langs buiten noordkant. begon langs binnen kant te schilferen. op de andere muren begon dit ook, maar in veel beperktere mate.
Naar de loodgieter gegaan. En deze stelde inderdaad opstijgend vocht vast. vocht in de muren tot 60% maar op de meeste plekken wel veel minder.
een plintje verwijderen en dan zagen we dat pleisterwerk tot aan de vloer liep. injecteren muren was een van de oplossingen, maar hij stelde anders voor de plinten te verwijderen, pleisterwerk verwijderen tot enkele cm'ers boven de vloer en waterdichte cement gebruiken om het weggehaalde pleisterwerk op te vullen. Dit gebeurde 2 maanden terug, maar ik merk met mijn vochtmetertje nog steeds vocht in de muren.
Hoelang moeten de muren drogen om opstijgend vocht te verwerken. Bijkomende opmerking, het gaat om onze veranda, nu in de winter gebruiken we deze bewust minder > zetten verwarming niet / heel weinig aan maar verwarming springt uiteraard aan als het vriest (temp is daar 5-10 graden). Ik veronderstel dat dit ook meespeelt?
Alvast bedankt voor reacties