16

Blazen in roofing plat dak

Saartje123
Saartje123
#Dak · 4 jaren geleden

In juni werd ons plat dak bekleed met roofing (nieuwbouw). Wij zelf zagen er niks verkeerd aan tot ons paar weken geleden iemand attent maakte dat er blazen in de roofing zitten, afhankelijk vanuit welk je hoek het bekijkt. SoD firma gaat dit komen bekijken maar verzekerde me al op voorhand dat ze niets gaan doen zolang er geen scheuren inzitten. Iemand ervaring/raad/argumenten?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
4 jaren geleden

Hoe dan ook, of een blaas in het dak nu veel of weinig schade of vroegtijdige slijtage kan veroorzaken, zoiets kan nooit als een juiste uitvoering worden beschouwd. Ergens is er dus iets niet volgens de regels der kunst gebeurd.

Meestal gaat dan dan over een niet volledige hechting tussen twee lagen met een weinig vocht insluiting, typisch fenomeen wanneer bij regenachtig weer dakwerken worden uitgevoerd.

Dit is niet persé de oorzaak, het kan ook te maken hebben met ongewenste gasuitwasemingen van bepaalde isolatiematerialen.

En een blaas is niet goed omdat die altijd min of meer in beweging is door uitzetten en krimpen omwille van temperatuurverschillen. Het ene materiaal kan daar, naargelang hoe elastisch het is, al beter tegen dan het andere. n

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
4 jaren geleden

Werfleider zegt dat waterdamp geen probleem is, we weten niet hoe we hier tegenin kunnen gaan. Zolang ze niet scheuren is er geen probleem zegt hij.

Vraag hen dan maar eens waarom waterdamp geen probleem is.. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

Je kan een bouwkundig architekt raadplegen die ter plaatse komt zien., kost ongeveer 50 euro, die zal je de juiste info wel verstrekken.

Dit is wel géén expertise op schrift.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Zoals te zien op de foto's staan er enkele blazen op dat dak.

Dus al zeker geen heel dak vol.

Vraag me alleen af hoe jullie tot de conclusie komen dat dit waterdamp, water of lucht is ? 

Ik zie geen enkele indicatie om 1 van de 3 als oorzaak aan te duiden.

0
Radiodetection
Radiodetection
4 jaren geleden

Vandaar dat ik ook schreef "als" en de vraag aan anderen waarom dit een probleem is. 
enkel door onderzoek (dat kan ook niet destructief) ka je weten wat er aan de hand is en of er iets moet gebeuren. 

0
Radiodetection
Radiodetection
4 jaren geleden

Je kan een bouwkundig architekt raadplegen die ter plaatse komt zien., kost ongeveer 50 euro, die zal je de juiste info wel verstrekken.

Dit is wel géén expertise op schrift.

Voor 50€ komt niemand uit zijn bed hè, tegen dat je met de wagen van de parking bent is er al 50€ gepasseerd. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Wat kost een dakrenovatie? We lijsten de prijzen op per type dakwerken, bieden je meer inzicht in hoe de prijs wordt bepaald en geven bespaartips.

Lees meer

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Mos nestelt zich op bijna elk dak. Gelukkig kan je mos en algen op verschillende manieren verwijderen én voorkomen. Ga aan de slag met deze tips!

Lees meer

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Alles over de opbouw van hellende en platte daken: soorten structuren, onderdelen en tips voor de beste keuze.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag