4

Hoe contactgeluid beperken?

Evelynd
Evelynd
#Bouwpartners · 4 jaren geleden

Ik heb vorig jaar een sociale rijwoning aangekocht. (Gebouwd in de jaren '50). Ik heb gemerkt dat mijn hond de laatste maanden enorm bang is van allerlei geluiden tijdens de dag. Camera'tje geplaatst en ik hoorde wel geluid op de opnames maar ik kon het geluid niet thuisbrengen.
Deze nacht heb ik het nu zelf meegemaakt. 2 huizen verder is er een feestje aan de gang, de kindjes van de bewoners en hun gasten zitten blijkbaar te feesten op hun zolderkamer en wanneer zij rondlopen of dansen en springen klinkt het alsof ze op mijn zolder zitten. Kan ik dit oplossen met geluidsisolatie en zoja welke isolatie? 

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Hoe is die zolderkamer nu afgewerkt?

0
Evelynd
Evelynd
0 1 Andere particulier
4 jaren geleden

De zolder werd door de vorige bewoners opgedeeld in 2 zeer basic kamers. Vals plafond en laminaatvloer, de muren zijn gewoon geschilderde bakstenen. Qua isolatie weet ik niet wat er aanwezig is. Ik gebruik de zolder enkel als opslagruimte dus had ik momenteel eigenlijk geen intentie om er iets aan te veranderen. 

0
dhaesebart
dhaesebart
5 50 Andere professioneel
4 jaren geleden

Best is om eerst te bekijken van waar de "lekken" in akoestiek komen ... wij maken dit vaak mee , en wanneer mensen dan 'isoleren' blijkt dat de oorzaak niet is aangepakt en het geluid blijft .

Heb je plannen van de woning ? 

Je kan me gerust even mailen of bellen voor meer info ... we plaatsen zelf niets , maar werken wel voor bvb sociale woonbedrijven om de akoestiek ( die inderdaad vaak een probleem is ) te verbeteren ... bart@exie.be 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Wanneer het contact geluiden zijn, kijken of je het “contact” kan verbreken. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag