34

Tochtval ramen

MariekeSofieke20
MariekeSofieke20
#Ramen en deuren · 3 jaren geleden

Wij hebben nieuwe HR++ PVC ramen, maar ik merkte in de zetel een tocht op.

Als ik de temperatuur in de ruimte meer is deze 21°, maar in de hoek van de ramen is deze 19°. Is dit normaal?

Is er iets aan te doen? Er hangen momenteel geen gordijnen voor, maar zou dat graag willen behouden.

Alle reacties

0
MariekeSofieke20
MariekeSofieke20
0 36 Verbouwer
3 jaren geleden

Wij hebben nieuwe HR++ PVC ramen, maar ik merkte in de zetel een tocht op.

Als ik de temperatuur in de ruimte meer is deze 21°, maar in de hoek van de ramen is deze 19°. Is dit normaal?

Is er iets aan te doen? Er hangen momenteel geen gordijnen voor, maar zou dat graag willen behouden.

Er zijn verschillende technieken voorhanden om die tochtstromen te visualiseren. 
enkel zo weet je waar ze van komen, waarom ze ontstaan en hoe op te lossen. 
een deftig expertisebureau kan je daar bij helpen. 
of wil je het zelf doen?

Indien mogelijk zelf natuurlijk.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Ga er eens langs met een vlammetje dan weet je waar de tocht vandaan komt

Hoe ga ik net te werk?

Heel voorzichtig met een klein vlammetje van bv een kookvuuraansteker, door de lengte makkelijker dan een gewone aansteker. En niet te dicht bij, niet het hout aansteken ;-). Op die manier zal je snel tochtgaten als ze er zijn ontdekken. Het vlammetje zal flink gaan bewegen.

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden

Hoe zijn die ramen aan de binenkant afgewerkt ?

Zijn de dagkanten van de raamopeningen gepleisterd tot tegen het raamkader of zijn ze afgewerkt met houten dagstukken en chambranten zoals men binnendeuren afwerkt ?

Gepleisterd tot tegen de dagkant.

En die dagkant is in hout afgewerkt met als afwerking een chambrant op de muurbepleistering ?

Indien de bepleistering had doorgelopen de hoek om tot tegen het raamprofiel dan zou je kunnen merken of er ergens een kier is of niet.

Bij een houten afwerking van de dagkant, dus een houten plank die aansluit op het raamprofiel kan je dat niet zien, de kieren kunnen dan zitten achter die afwerking met hout en vervolgens tussen de naden van de houten afwering  en/of tussen de chambranten en de pleister doortrekken naar binnen.

Maar het is een goed idee  om zoals Feter aanhaalde dit uit te testen met een vlammetje.

Je kan hetzelfde doen met rook.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Met een vlam gaat dit niet, die beweegt altijd, ook zonder luchtlekken. 
dan ben je beter met de achterkant van je hand, zonder raam aan te raken. 
dat is een gevoelige plaats (hand) die goed tocht kan voelen. 

0
Feter
Feter
3 jaren geleden

Met een vlam gaat dit niet, die beweegt altijd, ook zonder luchtlekken. 
dan ben je beter met de achterkant van je hand, zonder raam aan te raken. 
dat is een gevoelige plaats (hand) die goed tocht kan voelen. 

Gaat heel goed met een vlammetje,

het gaat van een minimale beweging naar een grote beweging

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ga er eens langs met een vlammetje dan weet je waar de tocht vandaan komt

Hoe ga ik net te werk?

Heel voorzichtig met een klein vlammetje van bv een kookvuuraansteker, door de lengte makkelijker dan een gewone aansteker. En niet te dicht bij, niet het hout aansteken ;-). Op die manier zal je snel tochtgaten als ze er zijn ontdekken. Het vlammetje zal flink gaan bewegen.

Denk dat met een kaars het handiger gaat zijn.

Wel zien dat je den boel niet in de fik steekt.

0
Feter
Feter
3 jaren geleden

Een kaars kan druppen

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

daar heb je dus een kaarsenstaander dan voor :) :) :)

0
Feter
Feter
3 jaren geleden

:):)

behalve wanneer je de kaars schuin moet houden

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

In praktijk gebeurt dat helemaal niet met vuur hoor. 
dan gebruiken we dispensers met rook (droog rookstof) of blowerdoor in overdruk en rookmachine. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vermijd oververhitting in huis. Ontdek hoe je met de tips van lichtexpert Joël Sels de warmte buiten en het licht binnen houdt.

Lees meer

Beglazing: welk soort glas voor je ramen kies jij?

Beglazing: welk soort glas voor je ramen kies jij?

Er bestaan verschillende soorten glas voor je ramen zoals dubbel, HR- en driedubbel glas. Je kan ook gaan voor akoestische of zonwerende beglazing.

Lees meer

Screens: wat is de prijs van verticale zonwering?

Screens: wat is de prijs van verticale zonwering?

Verticale zonneschermen bieden je heel wat comfort, zeker in de zomer wanneer de temperaturen hoog kunnen oplopen. Maar wat is de prijs van screens?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag