6

Normaal gasverbruik?

MariekeSofieke20
MariekeSofieke20
#Verwarming & koeling · 3 jaren geleden

Hoi iedereen,

Vorige maand nieuwe gasinstallatie in gebruik genomen en ik heb deze maand 172m³ gas verbruikt. Vloerverwarming staat constant op 21°C.

Ik zou graag jullie vakkundig advies hierover willen hebben of dit normaal is? Referenties van jullie verbruik zouden ook leuk zijn!

Bedankt!

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Het jaarlijks aardgasverbruik van een doorsnee bedraagt gemiddeld 23.260 Kwh ( koken en warm water en verwarming .)

172m³ x 10.3 = 1.771,6 Kwh

Als je dit x 12 doet kom je dus op een jaarverbruik van 21.259 Kwh.

Je verbuik is heden niet fel overdreven te noemen denk ik.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Wat had je verwacht als gasvebruik, op basis van de gegevens van de (verschillende) gasinstallatie?

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Ik zou graag jullie vakkundig advies hierover willen hebben of dit normaal is? Referenties van jullie verbruik zouden ook leuk zijn!

Dat hangt ervan af. 

Als dat een woning is met een gemiddeld Belgisch isolatienievau dan is dit volkomen normaal, aan lage kant zelfs, zeker als je thuis ook nog kinderen hebt rondlopen. Bij mij ligt dit verbruik hoger, EPC 127, alhoewel die EPC niet noodzakelijk een maatstaf hoeft te zijn, is nogal een getal dat je met een stevige korrel zout moet nemen. 

Als dat een woning is die bij wijze van spreken gisteren is opgeleverd en aan de huidige energienormen voldoet dan is dit eerder aan de hoge kant. 

0
MariekeSofieke20
MariekeSofieke20
0 36 Verbouwer
3 jaren geleden

Wat had je verwacht als gasvebruik, op basis van de gegevens van de (verschillende) gasinstallatie?

Geen idee, kan met niks vergelijken. Ben de woning stap voor stap aan het renoveren. En verbruik is zowat de maatstaf of ik goed bezig ben 😊.

0
MariekeSofieke20
MariekeSofieke20
0 36 Verbouwer
3 jaren geleden

Dat hangt ervan af. 

Als dat een woning is met een gemiddeld Belgisch isolatienievau dan is dit volkomen normaal, aan lage kant zelfs, zeker als je thuis ook nog kinderen hebt rondlopen. Bij mij ligt dit verbruik hoger, EPC 127, alhoewel die EPC niet noodzakelijk een maatstaf hoeft te zijn, is nogal een getal dat je met een stevige korrel zout moet nemen. 

Als dat een woning is die bij wijze van spreken gisteren is opgeleverd en aan de huidige energienormen voldoet dan is dit eerder aan de hoge kant. 

Gaat over een gerenoveerde woning ui 1970. 

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
3 jaren geleden

Dit zijn de slechte maanden met hoog verbruik dus dat valt goed mee. Zeker omdat het gaat om een huis van 1970.

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Convectoren als verwarmingsoplossing: toepassingen, voordelen en tips

Convectoren als verwarmingsoplossing: toepassingen, voordelen en tips

Ontdek hoe convectorverwarming snelle, gelijkmatige warmte biedt en waarom het ideaal is voor compacte, moderne ruimtes.

Lees meer

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Met een airco kan je je woning koelen. Maar wist je dat je er ook mee kan verwarmen? Ontdek hoe het werkt en de voor- en nadelen ervan.

Lees meer

Hitte doet Vlamingen airco kopen, terwijl Walen vocht bestrijden

Hitte doet Vlamingen airco kopen, terwijl Walen vocht bestrijden

Ontdek waarom Vlamingen massaal kiezen voor airco en energiezuinig wonen, terwijl Walen focussen op vochtbestrijding en gevelproblemen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag