De arduin van mijn buurman zijn terras steekt 5 cm over naar mijn kant . Hierdoor kan ik de muur van 1 ste verdiep niet door metsen vermits deze in de weg zit . Wat kan ik hieraan doen . Ben gesloten bebouwing aan het zetten . Dit is geen gemeenschappelijke muur .
Het is me een beetje onduidelijk.
Een gok:
Uw buurman heeft gebouwd tot tegen de perceelsgrens en heeft achteraan een terras boven op het gelijkvloers met een arduine deksteen op de muren rondom het terras ?
In dat geval moet je die arduinen deksteen aan uw kant beschouwen als een destijds voorlopige beveiliging van zijn muur tegen indringend regenwater.
Nu jij hier jouw zijmuur hoger gaat optrekken zal jij hier aanpassingswerken moeten aan doen. Die aanpassingswerken zou je ook moet doen indien die deksteen geen 5 cm had overgestoken. Dit om te beletten dat het van uw opgetrokken muur aflopend regenwater niet zou kunnen doordringen tussen uw beider muren.
De juiste handewijze bespreek je best met uw architect, uw aannemer en vooral ook met de buurman.
Kosten die verbonden zijn aan die aanpassing zijn mijns inziens volledig voor jouw rekening.