8

Isolatie onder geïsoleerd dak

EricR
EricR
#Isolatie · 3 jaren geleden

Beste,

Het dak van ons huis is compleet vernieuwd en geïsoleerd met 12 cm PUR isolatie platen die op de steunbalken zijn gelegd. Aan de binnenkant willen we gips platen plaatsen en dan is er ongeveer 6cm tussen de gipsplaat en het dak (diepte van de steunbalken). De vraag is of het nut heeft om hier isolatie platen van 6 cm te plaatsen. De totale isolatiedikte wordt dan 18cm.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden,

Eric

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Dat heeft zeker zijn nut. Ik zou dan wel overwegen om als extra isolatie geen pur te nemen maar wel soepele isolatiematten die beter het geluid isoleren. 

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Dat heeft zeker zijn nut. Ik zou dan wel overwegen om als extra isolatie geen pur te nemen maar wel soepele isolatiematten die beter het geluid isoleren. 

Men gaat hier volledig voorbij aan de bouwfysische beperkingen. 
TS wordt hier het moeras in geduwd. 
Goe bezig. 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Goe bezig. 

Dan snap ik niet dat je jou gedacht over de vraag van TS niet geeft. 

0
Charel
Charel
3 jaren geleden

Goe bezig. 

Zou je ook kunnen zeggen wat er dan volgens jou zo vreselijk fout aan is en waarom ? 

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
3 jaren geleden

ik zou het zeker doen, die 6 extra centimeter PIR. zeker moet je die wel nauw aansluitend plaatsen tegen de andere laag.

0
Herman1952
Herman1952
1 10 Verbouwer
3 jaren geleden

Beste allen,

Ik wil hetzelfde doen dan EricR, heb ook een dak met (10cm) PUR, boven op de dakstruktuur  ( kepers/gordingen) maar wat doe ik met het bestaande dampscherm ?
Moet ik een tweede dampscherm plaatsen tegen de glaswol ?

Kan het eerste dampscherm blijven zitten?

Wie brengt er duidelijkheid aub?

Vr.gr,

Herman

PS: zie ook mijn eerder gestelde vraag

0
Charel
Charel
3 jaren geleden

Beste Herman, zie ook mijn antwoord in uw vroegere topic.

Een tweede dampscherm is niet nodig of zelfs niet gewenst bij slechts een extra isolatie met 7 cm glaswol.

0
EricR
EricR
0 1 Verbouwer
3 jaren geleden

Beste Herman,
ik heb een architekt laten komen en die heeft gezegd dat een dak nooit genoeg geïsoleerd is. Kortom, ik ga dus nu die extra laag van 6cm isolatie plaatsen. Indien je isolatie met aluminium folie hebt dan heb je dus een dampscherm, maar die is in dit geval niet echt nodig.
Mvg,
Eric

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Download gratis onze gids voor isolatie

Download gratis onze gids voor isolatie

Ontdek hoe je jouw woning warm, comfortabel en duurzaam maakt. Inclusief handige checklists voor een probleemloze isolatieklus!

Download nu gratis jouw isolatiegids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag