Zitten we dus al van het begin te zeggen: vraag meerdere offertes op.
Want van achter een computerscherm kan iedereen een prijs maken.
Het verbaasd me dat er hier mensen zijn die op basis van enkele zinnen en een prijs kunnen doorgeven dat iets veel te duur is zonder de situatie ter plaatse te zien. Maar ik ben misschien op dat punt nogal wantrouwig.
Wij gaan hier voor een stopcontact /schakelaar van 51,50€/stuk naar 20-25€/stuk zonder werken en dan komen we tot de ontdekking dat je een stopcontact van niko kunt aanschaffen voor 3.50€/stuk
40 stopcontacten aan 525€ excl btw is dus 13,125€ per stuk of 15.88€/stuk ; Vind ik heel redelijk maar dan is natuurlijk de vraag of de vorige offerteprijs ex- of inclusief btw was.
3 werkuren voor 40 stopcontacten te plaatsen dan zou dit komen op 13 stopcontacten per uur of 4 minuten per stopcontact..... laat me hier even de wenkbrouwen fronsen want als ik de tijdnormen voor plaatsing van stopcontacten onder normale omstadigheden ( verwarmde ruimtes en geen extra schoonmaakwerken , alles gestript en klaar voor installatie) dan kom ik op 8 minuten voor een stopcontact op keukenbladhoogte, en 10 minuten voor een op vloerhoogte.
Voor een dubbel stopcontact wordt door tijdnormen respectievelijk 10 minuten en 14 minuten gerekend.
En dan wordt er van uitgegaan dat de stopcontacten bij elkaar gegroepeerd staan.
Plaats zelf een stopcontact of schakelaar en time dit. Je zult verbaasd zijn.
Omdat er toch zijn die aan de hand van een priijs zeggen of eht duur of goedkoop is.
Ik zie me dan niet meer om zelf terughoudend te zijn.
Topic starter ge gaat gesjosd worden door meerwerken, onvoorziene prijzen want deze prijs is wel goedkoop voor het materiaal maar op 3 uur tijd alles installeren is onmogelijk om dit netjes en volgens de regels der kunst te doen.
Reken op minstens 8 uur en dan neem ik wel even de verplaatsing erbij.