Het komt er op neer dat de prijs voor stopcontacten voor 168 woningen hetzelfde is als de prijs voor drie kamers ?
Is dit niet extreem kortzichtig?
En stellen dat je niet moet kijken om een offerte te maken want de meeste woningen zijn hetzelfde ??
Nogal kort door de bocht.
Want ik weet niet of de woning van TS het zelfde is zoals die 168 andere in de straat of zoals de meeste woningen .
Enigste wat we weten is dat TS voor 40 stopcontacten 2 prijzen heeft binnengekregen waar we van kunnen zeggen dat die ver uiteen liggen.
Zo ver uiteen dat beiden ongeloofwaardig worden.
De dure zal de addertjes onder het gras zien en heel voorzichtig alles hebben ingeschat, de andere zal misschien gokken dat hij eenmaal de offerte binnen heeft, hij kan vragen wat hij wil voor de o zo noodzakelijke meerwerken.
Zoals ik al aanhaalde en wat bevestigd werd door de ' offerte ' van eendraadschema, zal 10 minuten realistischer zijn in de prijscalculatie dan de calculatie van ' ... toen geen 5 minuten nodig hadden voor een inbouwstopcontact aan te sluiten in 168 eenheidsworst huizen. Iedereen weet dat lopende bandwerk in 168 kopies een pak goedkoper wordt dan in een onbekende woning met maar 3 kamers te gaan.
Als we nemen aan 10 minuten voor 40 stopcontacten dan komen we uit op 400 minuten oftewel 7 uur en enkele minuten. Neem dan nog het uitpakken van dozen en plastiek, het afkuizen van de plaatsjes en daarna de rommel opkuizen dan mag ik veronderstellen dat we nog eens 2 x1 uur nodig hebben.
Zitten we aan 9 uur.
Bestelorder Verplaatsing van atelier naar de leverancier , wachttijden, leverancier naar werfadres, werken , pauzes, werken en dan verplaatsing terug naar atelier .... 5 uur indien geen files
Zitten we dus al aan 14 uur.
Prijsofferte zal wel uitkomen op 2 mandagen oftewel 16 uur aan 45,00€/uur is 720€
stopcontacten en schakelaars aan 15-20€/stuk verkoopsprijs particulier . 700€
Btw 6% op 1420 = 1505,20€
Pech met btw en 21% 1718.20 €
En hoeveel vroeg de eerste ? 2100€
Ik krijg hier dagelijks offertes binnen die ik moet nacalculeren en goedkeuren.
Ik kan al wel zeggen dat de offertes van jullie niet zouden worden weerhouden.
Dus TS zoekt verder.