Aan Kas,
De ontruimingdienst is geweest en heeft eerst de septische put leeggetrokken.
Daarna hebben ze met een drukslang in de wc onderpot de pvc afvoerbuis doorgespoten.
Er kwamen grote kalkstukken uit de pvc afvoerbuis.Kostprijs €255.
Er wordt geschreven op het internet dat af en toe een kopje baking soda en een kopje schoonmaakazijn of natuurazijn in de wc pot gieten of een klein kopje soda en een halve liter natuurazijn met heet water mengen in de wc onderpot en een nachtje laten staan ook een goed resultaat opleveren.
Komt er regenwater in die put ?
Niet dat ik weet hoe dit kan gebeuren en de ontruimders hebben daar ook niets over gezegd?
Op de bovenlaag van de fekaal vulling in de septische put stond geen laagje regenwater, dus blijkbaar geen regenwater. Ze spraken wel dat er zand op de bodem lag.Misschien dat dit fijne zand door de wind door het middengat van de deksteen is gewaaid?
Afvalwaters van bv wasmachine , afwasmachine, bad ?
Deze afvalwaters lopen allemaal naar de riolering want er zijn twee aparte kamers in de septische put.
Gebruik van vochtige doekjes, wc eend, javel, mr proper ..... ?
Enkel het gewone toilet papier, wc eend ken ik zelfs niet.
Ik zou eens je afvoerplannen van hemelwater, afvalwaters, fecaalwater , putten van allerlei aard eerst eens in kaart laten brengen want dit kan echt niet
De septische put is geplaatst in 1978 .De ontruimingdienst heeft vele jaren geleden éénmaal de pvc afvoerbuis van de wc onderpot volledig met de drukslang doorspoeld na een grote opstopping.Toen kwamen er grote brokken grijze kalksteen uit de pvc afvoerbuis.
Daarna nooit meer problemen had.
De ontlasting in de wc was natuurlijk minder vermits we uit gingen werken en de kinderen naar school gingen.
Nu zijn we beiden in pensioen waardoor de wc natuurlijk meer wordt bezocht.
Maar logisch gezien;als de bacterieën hun werk niet zouden doen, dan zou er toch geen dikke brei laag mogen te zien zijn, maar enkel licht vloeibaar donker fekaalwater.
Of is dit omgekeerd?
grtz,
gilberto