15

PVC-voordeur inkorten

Vilis
Vilis
#Ramen en deuren · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Wij willen onze vloer ophogen met schuimbeton, zodat het gelijkvloers ook gelijk is. De koken is een 20 cm hoger dan de rest van de woning. Maar daarna willen wij pas het buitenschrijnwerk laten vervangen. Dit zal niet te gelijk gebeuren

Nu is mij vraag: kunne wij een 20 cm van onze deur afzagen? Wanneer wij daarna of er voor de deur verstevigen met een dwars-balk aan de onderzijde. Zal er misschien niet uitzien, maar zal het werken dat is onze vraag. En hoe kunnen wij dat het beste doen?

1
moes
moes
73 722 Andere professioneel
3 jaren geleden

Meneer Ludo Segers.

De oplossing die u voorstelde is er helemaal geen. Er is gewoon niet over nagedacht. We je hoe zo'n deur in elkaar zit . Binnen in de pvc profielen zitten al vrij zware stalen profielen gezien het een deur is. Die dus "efkes" doorzagen kan dus niet je zal al een behoorlijke drycutte rmoeten hebben of een serieuze slijpschijf. Deurpaneel zelf zal als het enige kwaliteit is bestaan uit 2 aluplaten met een PU kern of vochtwerende multiplex. Deurvleugel en deurpaneel zijn twee losse onderdleen. Dus zodra je daa rbegint aan te prutsen komt alles gewoon los te zitten. Dat vast krijgen met een plankske onderaan zal niet lukken. Deurslot zal volledig moeten gedemonteerd worden en aangepast zodat onderste sluitpunt kan afgeslepen worden. Heel veel kans dat het slot dan in zijn totaliteit helemaal niet functioneert. Dan zwijg ik nog over de onderste scharnier die je naar alle waarschijnlijkheid nie tmeer kan gebruiken want die zitten gemiddeld op 20 cm van de onderkant. Ezn enz enz enz enz ik kan nog een bladzijde doorgaan. Ik ken alle onderdelen van zo'n deur door en door. Dus jullie oplossing was een zeer slechte oplossing. Als je dit al een oplossing zou kunnen noemen zouden wij dit al moeten doen in de werkplaats en enige manier om met al dat gebronsel dit nog tot een rigid geheel te houden zou aan de 2 zijden een volledige multiplex plaat schroeven zijn.

Dus waarom zou ik als prof die zeer goed thuis is in de materie geen kritiek mogen geven op zeer slechte adviezen van ongeschoolden in deze die TS alleen maar een hoop miserie gaan geven en door een DHZ zeker niet zo eenvoudig haalbaar zijn ongeacht de argumenten.

Dus de oplossing die u en Feter voorstelden trekken op niks. Leer dat ook eens accepteren ipv u altijd verbouwereerd te voelen omdat er eens iemand u op uw tekorkoming ter zake wijst De andere voorstellen om de deur te verhogen of bestaande vloer uit te graven (zie alle argumenten)zijn de enige oplossingen maar daar heeft TS geen oren naar.

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Van onder verstevigen , en kruiselings 2 lat aanbrengen, anders verzakt je deur..

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
3 jaren geleden

Beadankt voor de foto

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Aan beide kanten van de deur het systeem van Ludo vastschroeven. En dan door alles heen een paar M10 bouten, vastdraairn met borgmoeren en grote ringen. 

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
3 jaren geleden

Moes = zaakvoerder van een constructiebedrijfje  en reeds een 30 tal jaar ervaring in het vak ligt plat van het lachen. Doe maar gerust en volg de exeptioneel prof goede raad van hierboven op.

Voor de rest: stop aub nou een met de mensen blaaskes wijs te maken en ze in hun ongeluk te storten met dit soort onnozele voorstellen

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden

Bovenstaande raadgevingen ivm inkorten van een deur lijken mij meer iets voor de deur van een kippenhok maar niet voor een woningvoordeur, en al zeker niet als die in pvc is !

Twintig cm inkorten lijkt mij sowieso al ongelooflijk veel. Hoeveel hoogte ga je nog overhouden ? Wellicht kan je dan beter het deurgat 20 cm verhogen zodat je deze deur onaangepast opnieuw kunt monteren.

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
3 jaren geleden

De deur is +/- 220 cm hoog, en in de ingekorte versie moet de deur maar een half jaar tot jaar mee moeten gaan. De deur uitbreken is ook een optie, maar daar zitten te veel kosten aan vind ik. Dus dat het er niet uit zal zien zal zien is minder erg. Ons ging het er om of en hoe het kon de deur inkorten. 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

inkorten van een deur lijken mij meer iets voor de deur van een kippenhok maar niet voor een woningvoordeur! 🤣🤣🤣

Dat moet de TS zelf weten, maar op het technisch gedeelte gaf ik antwoord

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden

Beste Feter,

Ik had het niet over het inkorten op zich maar over het inkorten op de manier zoals hier aangegeven. En dat kan prima werken voor een deur zoals op de foto maar niet voor de pvc voordeur van TS.

Maar goed, vermits het voorlopig is misschien wel maar dan zou ik eerder een multiplexplaat op het onderste deel vastschroeven ter compensatie van de weggenomen onderregel.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
3 jaren geleden

Zoals Charel het ook al voorstelde, ik zou eerder opteren om de deuropening te verhogen tot de gewenste nieuwe hoogte van deuropening. Standaard worden nu deuren op 2115mm en 2315mm genomen. Een voordeur van 200cm hoogte gaat nergens op lijken.

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
3 jaren geleden

Hugo het gaat om een periode van een 6 maanden te overbruggen. Wanneer wij de deuropening willen verhogen, gaat dat behoorlijk wat kosten. En een andere deur er in laten zetten voor een half jaar vinden wij ook zonde van de centen. 

Dus dat het nergens op gaat lijken is van ondergeschikt belang. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat maakt aluminium ramen een slimme keuze? De voordelen en opties op een rij

Wat maakt aluminium ramen een slimme keuze? De voordelen en opties op een rij

Aluminium ramen combineren een strak design met veiligheid. Maar hoe zit het met isolatie, prijs en onderhoud? Ontdek alles wat je moet weten!

Lees meer

Valdorpel onder je deur monteren: bescherming tegen tocht, vocht en geluid

Valdorpel onder je deur monteren: bescherming tegen tocht, vocht en geluid

Zorg voor een perfect afgesloten deur met een valdorpel. Ontdek meer over de werking, materialen, prijs, installatie en het onderhoud ervan.

Lees meer

Een vliegenraam of muggenhor plaatsen in 3 stappen

Een vliegenraam of muggenhor plaatsen in 3 stappen

Geen muggen en vliegen meer in huis dankzij een vliegenraam of muggenhor? Dit stappenplan toont je hoe je er zelf een plaatst.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag