1

Isoleren voorzetwand

woutervs
woutervs
#Isolatie · 3 jaren geleden

We zijn momenteel een zolderkamer aan het renoveren het plafond is al geisoleerd met 24cm isover maar naar de onderkant toe hebben we balken geplaatst waardoor er achter de balken toch nog een open ruimte tot aan de rest van het plafond en een stukje muur is van ongeveer een halve meter. Ik heb eens geprobeerd om tussen de balken (van 6cm dik) ook die isover te duwen maar die zakt in elkaar en ik vrees dat ze nogal snel gewoon op de grond gaat liggen dus weg isolatie. Ik ben dus een beetje beginnen researchen en dacht het volgende te doen.

RockSono base platen van 10cm er tussen plaatsen die hebben al minder kans om in te zakken denk ik. En dan tussen de balken langs binnen een touw (sisal) spannen zodat ze zeker niet achterover kunnen vallen. Is dat een goede oplossing of kan het beter. (Aan de voorkant komt een dampdoek + gyproc.

Ik heb niet echt de mogelijkheid om bijvoorbeeld pir platen + gyproc er voor te schroeven vanwege de 42.5mm verlies van dikte en daarbovenop de hoge kostprijs.

Alvast bedankt voor de tips en ideeën.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden

Het is een goed idee om aan de achterkant van die stijlen iets te voorzien om die isolatie op zijn plaats te houden. Liefst iets gebruiken dat de tijd kan doorstaan zoals bijvoorbeeld houten latjes of een kippengaas.

Maar ik vraag me af of het wel nodig is om tussen die stijlen te isoleren. Het lijkt me beter om de ganse buitenomtrek van de woning aan mekaar aansluitend te isoleren. Dus de buitenmuren isoleren en het dak isoleren zodat beide isolatiematerialen op elkaar aansluiten. Al wat daarbinnen nog wordt gemaakt, zoals die verticale stijlen hoeft dan niet meer geisoleerd te worden, dat grenst immers niet meer aan de koudere buitenomgeving. Ook voor het aanbrengen van een doorlopend dampscherm lijkt mij dit gemakkelijker te verwezenlijken. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Waar loopt het in de praktijk vaak fout bij het isoleren van de spouwmuur? Twee experts vertellen hoe je de meest gemaakte blunders kan vermijden.

Lees meer

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Je energieverbruik verlagen doe je met muurisolatie. Ontdek meer over de materialen, voor- en nadelen van binnen- en buitenmuurisolatie en de prijs.

Lees meer

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Tot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag