Isoleren voorzetwand
We zijn momenteel een zolderkamer aan het renoveren het plafond is al geisoleerd met 24cm isover maar naar de onderkant toe hebben we balken geplaatst waardoor er achter de balken toch nog een open ruimte tot aan de rest van het plafond en een stukje muur is van ongeveer een halve meter. Ik heb eens geprobeerd om tussen de balken (van 6cm dik) ook die isover te duwen maar die zakt in elkaar en ik vrees dat ze nogal snel gewoon op de grond gaat liggen dus weg isolatie. Ik ben dus een beetje beginnen researchen en dacht het volgende te doen.
RockSono base platen van 10cm er tussen plaatsen die hebben al minder kans om in te zakken denk ik. En dan tussen de balken langs binnen een touw (sisal) spannen zodat ze zeker niet achterover kunnen vallen. Is dat een goede oplossing of kan het beter. (Aan de voorkant komt een dampdoek + gyproc.
Ik heb niet echt de mogelijkheid om bijvoorbeeld pir platen + gyproc er voor te schroeven vanwege de 42.5mm verlies van dikte en daarbovenop de hoge kostprijs.
Alvast bedankt voor de tips en ideeën.