2

verschil tussen Hydraulische modules

MichelR
MichelR
#Verwarming & koeling · 3 jaren geleden

Ik heb nog nooit met vloerverwarming gewerkt en stel mij de vraag wat het verschil nu is tussen "Bosch MCM 101 MM200 V2 Hydraulische module" van 1270€ en een standaard verdeler van 400 tot 800€??? 

https://www.ik-plaats-zelf.be/a-47203488/junkers-bosch/bosch-mcm-101-mm200-v2-hydraulische-module-vroeger-junkers-hw-2-u-g-3-h-mm-200/

https://www.vloerverwarming-direct.be/verdelers/20086

Betreft: Goed geisoleerde totaal renovatie (rijwoning) met 40m² beneden (vloerverwarming) en 30m² boven (3 radiatoren en badwater)

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
3 jaren geleden
De Bosch module is een evenwichtsfles waar 2 kringen mee bediend kunnen worden, hetzijnde 2 kringen vloerverwarming, 2 kringen radiatoren of een kring radiatoren en een kring vloerverwarming. Deze module gaat alleen werken bij een bosch ketel en je zal er nog een vloerverwarmingsverdeler bij nodig hebben. De beterkope verdeler is een Nederlands systeem waar je ook een evenwichtfles voor nodig hebt omdat je wederom met 2 verschillende kringen wil werken. Hou er rekening mee dat er ook nog een stuurmodule nodig is om met je ketel te communiceren en 2 kamertemostaten of afstandsbedieningen
0
MichelR
MichelR
0 13 Andere particulier
3 jaren geleden

Bedankt voor het antwoord.

Dus wat moet je nog exact toevoegen een de goedkopere verdeler? Ik zou denken dat die gewoon als extra radiator werkt?

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Bij luchtverwarming worden ventilatie, verwarming en/of koeling in één systeem geïntegreerd. Ontdek hoe luchtverwarming precies werkt.

Lees meer

Wat is de verwarming van de toekomst?

Wat is de verwarming van de toekomst?

Verwarmingsexpert Patrick O ziet de warmtepomp als de verwarming van de toekomst. Al zijn er nog heel wat uitdagingen.

Lees meer

Dilemma: koop ik een warmtepomp aan 6% btw of een gasketel aan 21% btw?

Dilemma: koop ik een warmtepomp aan 6% btw of een gasketel aan 21% btw?

Vanaf 1 juli 2025 zal de btw op gasketels van 6% naar 21% stijgen. Is een warmtepomp of gasketel financieel de beste keuze voor je renovatie?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag