Vriendelijk dank voor de antwoorden.
De nieuwe Grohe Minta Model # 32917000 is ondertussen geplaatst door de loodgieter.
Deze werkt goed.
Maar toen ik de flexibele slangen van de oude lekkende grohe eurodisc wilde losdraaien lukte dit niet.
Ofwel zijn die al gemonteerd ofwel moet je die er zelf nog indraaien.
Op de videofilmpjes over het installeren van de Grohe Keukenkranen zie je steeds de 2 losse flexibele slangen, die nog moeten worden ingedraaid. Dat vermelden ze ook in de filmpjes.
Daarom dat ik het zo raar vind dat ik deze flexibele slangen niet kan losdraaien. Ik kan ze links en rechts draaien, maar ze blijven steeds op dezelfde plaats zitten.
Uittrekken gaat ook niet. Ik heb het ronde koperen afdekplaatje met een gaatje erin proberen los te maken,maar dat lukt ook niet. Het koperen afdekplaatje zit moervast.
Ik weet wel dat het niet meer nodig is om ze los te krijgen, maar hun filmpjes zijn niet altijd correct te noemen.
Ze googelen met de term Quick fixation of Fast fixation en beseffen niet dat deze benamngen verschillende methoden aantonen, om de keukenkraan vast te monteren op de spoelbak.
Er zijn videofilmpjes vb van Hornbach die ook deze term gebruiken, maar een wortelmoer gebruiken om de keukenkraan vast te zetten aan de spoelbak.
Grohe gebruikt nog steeds de oude methode met de koperen draadstang, en het stabilisatie plaatje en bevestigingsplaatje met de afdichtingen en de koperen aansluitmoer die met een pijpsleutel(buissleutel 13 mm)wordt vastgezet.
Toch zetten ze in de technische notatie van de keukenkraan de term Quickfixation of fastfixation.
Grtz,
gilberto