6

Verplichting voordeur

Franky161
Franky161
#Ontwerp · 3 jaren geleden

Is het verplicht om bij een nieuw te bouwen vrijstaande woning een voordeur te hebben? 
De oriƫntatie van het perceel leent er zich beter toe om enkel een 'achterdeur' te voorzien. Mag dit?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Naar mijn persoonlijke ervaring wordt daar geen probleem van gemaakt.

0
Franky161
Franky161
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Dag Charel,

wat mag ik verstaan onder 'persoonlijke ervaring?

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Een voordeur zit meestal aan de voorkant van de woning (vandaar komt de naam). Soms aan de zijkant, in jou geval zit de voordeur aan de achterkant van de woning. 

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
3 jaren geleden

Met persoonlijke ervaring bedoel ik dat ik 10 jaar geleden heb gebouwd waarbij de inkomdeur achteraan was voorzien.

Dus geen voordeur noch zijdeur. 

En een zijdeur ipv een voordeur zie je trouwens zeer regelmatig.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Dat zal afhangen van wat de gemeentelijke besluiten zijn.. Best daar navragen.

Als je bekende architekt de plannen indient kunne ze al eens een oog toe doen.

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
3 jaren geleden

in deze gendergeneratie spreek ik liever van achterzijvoordeuren. Kwestie om niemand tegen de borst te stoten of uit te sluiten šŸ˜Ž. Maar goed ik dacht mij te herinneren dat vroeger de plaats van de voordeur wel van enig belang was ivm met de kadastrale bepalen om te kennen te geven waar je nu woonde.M.a.w. bvb bij een hoekhuis. Maar het is maar giswerk iets wa tin mijn hoofd rond cirkelt dus zeker geen zekerheid.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ā€˜Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ā€˜Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ā€˜Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ā€˜Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag