Verplichting voordeur
Alle reacties
Naar mijn persoonlijke ervaring wordt daar geen probleem van gemaakt.
Dag Charel,
wat mag ik verstaan onder 'persoonlijke ervaring?
Een voordeur zit meestal aan de voorkant van de woning (vandaar komt de naam). Soms aan de zijkant, in jou geval zit de voordeur aan de achterkant van de woning.
Met persoonlijke ervaring bedoel ik dat ik 10 jaar geleden heb gebouwd waarbij de inkomdeur achteraan was voorzien.
Dus geen voordeur noch zijdeur.
En een zijdeur ipv een voordeur zie je trouwens zeer regelmatig.
Dat zal afhangen van wat de gemeentelijke besluiten zijn.. Best daar navragen.
Als je bekende architekt de plannen indient kunne ze al eens een oog toe doen.
in deze gendergeneratie spreek ik liever van achterzijvoordeuren. Kwestie om niemand tegen de borst te stoten of uit te sluiten š. Maar goed ik dacht mij te herinneren dat vroeger de plaats van de voordeur wel van enig belang was ivm met de kadastrale bepalen om te kennen te geven waar je nu woonde.M.a.w. bvb bij een hoekhuis. Maar het is maar giswerk iets wa tin mijn hoofd rond cirkelt dus zeker geen zekerheid.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine āMijn Nieuwbouwā.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine āMijn Renovatieā vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips
Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.
Lees meer
Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee
Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.
Lees meer
Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget
Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen