@Charel,
Ik denk dat jouw antwoordt er idd 100% op zit. Ik ben vooreerst al heel tevreden dat je zegt dat de keldermuur en vloer waterdicht zijn en dat het waarschijnlijk aan de overhangzit met gemetselde muur.
De plasjes zijn idd loodrecht onder de gemetselde muur (het gaat om betonkelder en woning is deels onderkelderd). Echter de woning is volledig afgewerkt en dit oplossen zal wss enkel kunnen door zaken uit te breken... :(.
Je zegt typisch en vaak voorkomend foutje... Wij zijn dus niet de enigen waarbij dit voorvalt? Wordt dit erger in de toekomst denk je?
Vriendelijke groeten
Erger wordt dit meestal niet. Integendeel vaak wordt dat na afwerking van de buitenomgeving beter of verdwijnt het probleem.
Je zal begrijpen dat indien de waterinsijpeling gebeurt door oppervlaktewater of door het van de muren aflopend regenwater, dat het dan veel minder tot niets meer gaat zijn indien dat water niet te kans krijgt om tegen de woning te blijven staan of daar de grond in te trekken maar integendeel onmiddelijk van de muur weg kan lopen.
Je zegt dat de woning volledig is afgewerkt, geldt dat dan ook voor de buitenomgeving ? En hoe is die dan afgewerkt tegen de woning ?
Voor alle duidelijkheid: het is een vaak voorkomend fenomeen wat ik beschrijf, wat niet persé wil zeggen dat dit bij jou het geval is. Het is enkel een piste om over door te denken, na te zien en te bespreken met aannemer en architect.