Hola hola hola efkes rustig.
1. Het is natuurlijk nogal pejoratief om te stellen dat de plaatser geen eerlijk antwoord zal geven.
Op basis van die paar foto's zie ik toch een vrij propere installatie. Doken zijn mooi verdeeld en veelvuldig, Pu schuim is netjes gespoten, enz. Dus denk ik dat je wel een antwoord mag verwachten dat ook netjes zal zijn. Maar dat is dus op basis van de foto's TS heeft de ervaring in de samenwerking.
Vooreerst zou men de vraag moeten stellen of sommige archi's wel weten waar ze meer bezig zijn. Ze tekenen maar en denken samen met heel wat bouwheren dat alles zomaar op te lossen is. En dat is hier misschien wel het geval. Het is voor een deel een conceptuele fout Je moet weten zeker als archi dat vanaf een bepaalde breedte raam icm screens er problemen gaan optreden als je geen speciale voorzieningen neemt. Nu echt problemen zie ik nu ook weer direct niet eerder onvolkomenheden waar niet goed is over nagedacht. Hoe oplossen ? Nu ik weet het eerlijk gezegd ook niet zomaar. Bij dergelijke gevallen gebruikten wij de verankeringen van Knelsen maar zelfs die waren geen heiligmakende oplossing. Soms werkten die perfect soms was het alleen maar een verbetering. Soms moesten we een screen volledig demonteren om de bak vast te kunnen maken. Je kan veel andere oplossingen bedenken maar als je bvb screens hebt die alleen via de binnezijde bereikbaar zijn voor onderhoud en of herstelling dan ben je ook beperkt. Een extra profiel bovenop de ramen aanbrengen zou ook een verbetering geweest zijn en dn de screenbak daar aan vastvijzen. Maar sommigen willen dat niet wegens zwaarder uitzicht. Tja je moet ergens toegevingen doen. In het geval van TS denk ik dat er moet gekeken worden naar een oplossing op maat voor deze toestand. Verstijving lijkt mij hier een codewoord te zijn. Ergens binnen of buiten profielen aanbrengen die het geheel verstevigen en verstijven. Maar dan zal je op esthetisch vlak misschien wat toegevingen moeten doen.
een aub wees nu ook beetje terughouden ivm die luchtdichting. Lijkt alsoff dat in de ramenwereld de grote boeman aan het worden is terwijl het overgrote deel van de mensen er geen flauw benul van heeft. Lijkt zo beetje te worden als de dada dat water uit de kraan niet goed is en je alleen flessenwater mag drinken. Slimme marketing die al miljarden heeft opgeleverd zonder ook maar enige vorm van waarheid en of nut. Ramen geplaatst ZONDER luchtdichting zijn geen ramp hé ! Er zijn meer problemen met onvoldoende geventileerde woningen dan woningen waar wat kieren en spleten zijn. Zolang ge niet uit uw bed word geblazen. Hier zullen/zouden er idd wel wat problemen kunnen ontstaan tussen het raam en de screens zelf maar we weten niet waarop deze met elkaar verbonden of geplaatst zijn. Gezien de u vorm van het geheel lijkt mij dat de winf hier kan spelen als in een tunnel en heel wat druk kan veroorzaken. Maar we weten evenwel niet uit welke richting de overheersende wind komt.