2

Vochtinfiltratie scheidingsmuur

jrds1984
jrds1984
#Muren · 3 jaren geleden

Mijn huis heeft langs de westkant een volle muur, die onbeschermd is tegen wind/regen... Ik zou deze willen beschermen tegen doorslaand vocht. De muur is geen gemene muur, maar een scheidingsmuur. Mijn buur is echter niet happig om mij werken te laten uitvoeren en zegt dat ik bij elke overschrijding van de perceelgrens een vergoeding moet betalen (soort overkopen van een paar cm?). Welke (wettelijke) mogelijkheden zou ik hebben om mijn muur te beschermen.

Alvast bedankt!

Jeroen

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Wat de overschrijding heeft je buur gelijk. 

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
3 jaren geleden

Je hebt geen recht om ruimte van de buur in te nemen.  Overeenkomen (tegen betaling) is de enige optie.  Het is wel zo dat voorgevelisolaties veelal vergund worden door de stad als het voetpad breed genoeg is doch deze gunst geldt niet voor zijgevels

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Bouwen met blokken uit cellenbeton: prijs en plaatsingstips

Bouwen met blokken uit cellenbeton: prijs en plaatsingstips

Blokken uit cellenbeton combineren een snelle plaatsing met zeer goede isolatie. Ontdek meer over de prijs en ga aan de slag met onze plaatsingstips.

Lees meer

In de kijker: een koele mosgevel voor je woning

In de kijker: een koele mosgevel voor je woning

Ontdek hoe de innovatieve mosgevel van het Nederlandse Respyre jouw woning duurzaam en groen en je omgeving koeler maakt.

Lees meer

In de kijker: creëer je eigen gevelbekleding

In de kijker: creëer je eigen gevelbekleding

Ontwerp je eigen unieke gevelbekleding. Kies uit diverse texturen en afwerkingen voor een gepersonaliseerde gevel, geschikt voor elke bouwstijl.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag