16

vredegerecht - eerste tussenbeslissing

Lionel74
Lionel74
#Regelgeving · 3 jaren geleden

Beste,

Om een verhaal kort te malen: sinds eind vorig jaar huurcontract, appartement in slechte staat ontvangen, immokantoor met mandaat weigerde te reageren, verhuurder/eigenaar op de hoogte gebracht. Wegens géén veranderingen, aangetekende zendingen gestuurd en gedaagd voor vredegerecht. Er is daartussen wel het een en andere gebeuurd (de dringende renovaties).

Echter moet ons nog geld terugbetaald worden - welke al veelvuldig, per e-mail, aangetekende zending en telefonisch (oproepen zelfs opgenomen) werden doorgegeven. Zowel immo (mandaat) & eigenaar/verhuurder.

Tijdens de eerste zitting oordeelde rechter dat eigenaar ons som geld X moet terug betalen, voor volgende zitting en andere zaken in orde brengen. Immo beheerder is direct na zitting komen kijken naar resterende schade én opnieuw kosten doorgegeven.

Eigenaar middels aangetekend schrijven (intussen de 3de) gevraagd - zoals gezegd door vrederechter - om de som te betalen of deze te verdelen in volgende huurgelden. Eigenaar was niet aanwezig op zitting, maar stuurde wel een brief aan vredegerecht en verklaarde zich volledig akkoord met onze kosten.

Nu stalkt eigenaar ons met de vraag opnieuw alle kosten door te sturen - beweert (echt liegen) dat we niet alles hebben doorgestuurd (aangetekende zendingen beheerder zijn teruggekomen wegens niet opgehaald, aangetekende zendingen eigenaar allemaal ontvangen door hem - met bewijs aflevering) en: hij wilt ons enkel en alleen maar terugbetalen NADAT hij van de vorige huurder alle kosten heeft teruggekregen (zo'n 3000 euro). 

We vinden dat we intussen méér dan genoeg aangetekende zendingen, mails hebben gestuurd, telefoon hebben gepleegd.

We willen graag met rust gelaten worden en ons geld zien. Maar ondanks de opgenomen gesprekken - zegt eigenaar nu een andere verhaal: ik wil eerst MIJN geld van de vorige huurder die de schade heeft veroorzaakt terugzien alvorens ik overga tot jullie terug te betalen. Echter we hebben niets te maken met vorige huurder...

Is het ok als we niet ingaan op de vraag van de eigenaar om de kosten opnieuw te sturen per e-mail? We vinden deze vraag een zware inbreuk op onze privacy (zoveel oproepen/mails/kosten etc. door de verhuurder) en we hebben niets te maken met vorige huurder. We zijn altijd transparant geweest, met alles. Ze hebben alles gekregen, in zelfs meerdere kopieen...

Alle reacties

0
Think
Think
6 83 Andere particulier
3 jaren geleden

Ik heb gewoon mijn mening gegeven over het juridisch forum, dat het niet aangewezen is mensen daar naartioe te sturen omdat ik daar slechte ervaringen heb met sommige adviesverleners. Ervaringen zoals charel heel goed beschrijft. Dat is alles.

Dat huurders een totaal onrealistisch beeld van hun rechten hebben wel dan betwijfel ik toch de uitdrukking sterk, dit kan trouwens ook gezegd worden van Verhuurders en zelfs van bepaalde immokantoren.

Er is 1 feit dat ik wil aanhalen @RodeRidder het is de verhuurder die als eerste een contract aanbied aan een huurder. Wanneer in dat contract zaken staan die tegen de wetgeving indruisen maar een voordeel uitmaken voor de verhuurder is dat dan ook niet een  onrealistisch beeld vormen van de rechten door de eigenaar verhuurder. En wanneer je dan weet dat in meer dan de helft van contracten zaken staan die daar niet in thuishoren, moeten we dan nog zoeken naar wie wie bedonderd.?

U moet nu niet bedenken dat ik pro voor huurder ben, want er zit bij beiden, huurders en verhuurders rotte appelen. Bij mij krijgt gelijk , hij die gelijk heeft volgens de kennis die ik heb, correct volgens de wet en volgens de informatie die de topicschrijver aangeeft. Vergeet nooit dat je op een forum altijd maar 1 verhaal leest.   Mvg

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Bij sommige opmerkingen hier heb ik wel degelijk mijn bedenkingen.

Zeker als je het forumverleden er ff bij haalt.

Hier of op andere forums.

Pot ketel en iets van zelf zwart zijn maar wel de andere verwijten dat hij zwart is.

Komt hyprocriet over.

0
Think
Think
6 83 Andere particulier
3 jaren geleden

Meningen zijn meestal altijd verdeeld, dus alle respect voor uw mening.

Maar ik verwijt niemand ook niet de pot, dat hij zwart is, dat is uw uitspraak zonder enige verwijzing naar dat feit.

0
Lionel74
Lionel74
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

@iedereen: bedankt voor jullie antwoorden! 

@think: ik snap niet wat al uw "beklagingen" over dat forum in mijn post komen doen. Als u zoveel behoefte heeft om te ventileren over dat forum, open een eigen post aub, uit respect voor mijn post.

0
Think
Think
6 83 Andere particulier
3 jaren geleden

Nogmaals  Meningen zijn meestal altijd verdeeld, dus alle respect voor uw mening.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik had het niet direct op Think.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Vanaf 1 september kan je terug Mijn VerbouwPremie aanvragen. Maar de korting van de onroerende voorheffing verdwijnt binnenkort.

Lees meer

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Wil je een laadpaal aan je appartement? Dan heb je daar recht op. “Maar de regels zijn niet duidelijk", meent Luc Vander Meeren van syndicus Syncura.

Lees meer

Minister Depraetere wil regels rond premie digitale meter voor zonnepaneeleigenaars aanpassen

Minister Depraetere wil regels rond premie digitale meter voor zonnepaneeleigenaars aanpassen

Saneringswerken belemmeren de premie digitale meter voor 31.000 gezinnen. Minister Depraetere stelt een aangepaste regeling voor.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag