Dan moet je de laatste circulaire van btw diensten over de verplichte vermelding op de aannemers facturen maar eens goed lezen.
Kort: het is de klant die binnen de maand moet aangeven dat het gehandeerte btw tarief correct is. Bij verkeerd btw tarief zal de klant dus die 15% moeten doorstorten aan de btw ( of terugvorderen )
Als dit meerdere keren voorvalt bij de aannemer of bij privepersoon dan kan de btw na 3 of 5 inbreuken ( dit was niet duidelijk) de te vorderen sommen verhogen met een boete gaande van 100-300% van de te vorderen som.
Dus aan TOPIC STARTER
je kan nu je ogen dichtknijpen en heel euforisch zijn want je aannemers en hier op het forum wordt door charel gezegd dat je maar 6% moet rekenen.
En die kas , das ne spelbreker want die zegt dat het 21% is want de garage is NIET inpandig, staat NIET tegen de woning aan , is GEEN woning en is NIEUWBOUW en de bestaande woning is ouder dan 10 jaar. Daarom 21 %
Je moet mij niet geloven hoor, maar ik kan je verzekeren door mijn beroep dat btw controles voor 6 en 21 % streng zijn en dat ze met alle middelen die 15% terugvorderen.
Dus voor jouw gemoedsrust belt naar je btwkantoor van je regio.
Met geluk heb ik ongelijk en betaal je inderdaad maar 6%