Volgens mij worden de grovere granulaten bijgevoegd om de pleister sterker te maken, net zoals kiezels in beton daar ook voor dienen. Bij beton met enkel zand en cement zonder toevoeging van kiezel kunnen veel gemakkelijker barstjes optreden. Een andere reden is dat bij zulke grote buitenvlakken kleine oneffenheden en onregelmatigheden in de muren meer zullen opvallen naargelang de pleister gladder is afgewerkt.
Ik geloof best dat, zoals in die links te lezen is, er geen technische reden is waarom men crépi niet binnen zou kunnen toepassen, net zoals men ook blote bakstenen of betonblokjes binnen kan toepassen. Al die afwerkingen zullen allicht ook in een badkamer kunnen toegepast worden. Crépi kan dan zelfs waterwerender zijn dan andere pleisters, echter bij de douche of het bad is die waterwerendheid volgens mij niet genoeg, daar moet je niet naar waterwerendheid maar naar waterdichtheid streven.
Ik denk dus dat je die crépi in de badkamer wel kunt overwegen voor de delen die niet rechtstreeks door het vloeibare bad- en douchewater bevochtigd en bevuild worden.
Je zou ook een experiment kunnen wagen door op die plaatsen de crépi door te trekken als onderlaag voor een waterdichtere afwerking.
Met siliconenpleister heb ik pesoonlijk geen ervaring maar als ik me niet vergis heeft die wel een fijnere struktuur dan minerale pleister.