7

hoe goot opvullen onder raam?

boesj86
boesj86
#Isolatie · 3 jaren geleden

Hallo,

Kan iemand adviseren wat we in de goot onderaan ons nieuw geplaatste raam kunnen doen?
We zoeken een manier om die op te vullen (met minimum aan thermische en/of akoestische isolatie indien mogelijk) en luchtdicht te maken.

- Goot = 2.5 cm hoog en 7 cm breed.
- Wordt nooit op gelopen dus hoeft niet persé als 'vloer' afgewerkt worden.
- Vaste ramen met 1 opendraaiend deel

Thx

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/76292/img3831-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=76110a202724760815d259d7316747e4https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/76292/img3829-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=147e4e43574d46455e5709bcddf5f174https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/76292/img3830-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=91aa11a9f15b7a79876590da50aedd11

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
3 jaren geleden

Dat had je ramenboer moeten doen, beetje vreemd afgewerkt zo.

0
boesj86
boesj86
0 2 Andere particulier
3 jaren geleden

En kan je ook adviseren wat hier nog aan kan gedaan worden?

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
3 jaren geleden

Eventueel een zwarte graniet in laten leggen die aansluit tegen het raam en de vloer, of een U vormige plaat laten plooien en eventueel in een voor jou geschikte kleur laten poederlakken , of de bovenste tegels, volledig wegnemen en een stenen tablet laten leggen over de hele lengte van het raam

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden

Beste,

Ik veronderstel dat het schuifraam in de goot moet kunnen weg en weer gaan. In dat geval kan je die goot niet passend vullen zonder dat het openen en sluiten zou gehinderd worden.

En dus kan die vulling ook nooit luchtdicht en geluidsdicht worden gemaakt.

Die twee zaken zouden eigenlijk door het raam op zich en de plaatsing ervan in orde moeten zijn. 

Om het esthetisch beter te laten kloppen zou je dat ganse verhoogje kunnen vervangen door een verhoogje dat breder is en dichter aansluit tot tegen het raam. Echter ofwel komt het dan te dicht waardoor het raam wordt gehinderd, ofwel krijg je een opening die zo smal is dat er wel van alle vervuiling tussen kan maar die je niet meer fatsoenlijk kunt reinigen.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Beste,

Ik veronderstel dat het schuifraam in de goot moet kunnen weg en weer gaan. In dat geval kan je die goot niet passend vullen zonder dat het openen en sluiten zou gehinderd worden.

En dus kan die vulling ook nooit luchtdicht en geluidsdicht worden gemaakt.

Die twee zaken zouden eigenlijk door het raam op zich en de plaatsing ervan in orde moeten zijn. 

Om het esthetisch beter te laten kloppen zou je dat ganse verhoogje kunnen vervangen door een verhoogje dat breder is en dichter aansluit tot tegen het raam. Echter ofwel komt het dan te dicht waardoor het raam wordt gehinderd, ofwel krijg je een opening die zo smal is dat er wel van alle vervuiling tussen kan maar die je niet meer fatsoenlijk kunt reinigen.

Lees nog eens goed wat er staat. 
er is geen schuifraam. 

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
3 jaren geleden

Zonder schuifraam kan het al een stuk simpeler zijn.

Enkel de glaslatten kunnen dan nog een probleem zijn, die moeten steeds vrij weg te nemen zijn om desgevallend het glas te vervangen.

Ik zou dan overwegen om de bestaande verhoging te verwijderen en een nieuwe te maken tot tegen het raam en met een maximum hoogte net onder de glaslatten. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Wat geeft de plaatser op als rede?

Zou je daar niet eerst aan vragen ?

Zo direct kan ik geen enkele rede zien waarom dit raam op deze wijze is uitgevoerd. Maar zeg nooit nooit.

Simpelste voor mij zou zijn om een aluminium U profiel hier onderste boven in te plaatsen en deze in dezelfde kleur als je raam af te werken.

Wil je wat meer bling bling dan kan je hier een ledstrip inbrengen met een melkglas op.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes voor isolatiewerken

Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes voor isolatiewerken

Wil je je energierekening verlagen? Laat je woning isoleren door vakmensen uit de buurt. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag