1

STORMSCHADE DAK.

M D
M D
#Dak · 3 jaren geleden

Beste.

Door stormschade is van de brandkoepel de koepel gebarsten 750 € < 950 €.

met mechanische beveileging een knop per verdiep zijnde 0 / 1 en 2.

Wegens gewijzigde (technieken ) nieuwe uitvoering is een simpele vervanging niet meer mogelijk.

Nieuw systeem is dan complete vervanging van draagconstructie, koepel en bediening.

Raming 3 500 €.

Expert wil bij eerste vaststelling alleen waarde van koepel zijnde 900 €,

slechts 800 € toestaan.

De oorzaak van een complete vervanging noodzakelijk wegens huidige mogelijkheden en normen.

Gebouw is toch verzekerd voor nieuwwaarde,

of heb ik het verkeerd voor.

Groeten.

MD

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Plaats eens een foto van je koepel... 

Als je de oude koepel op eigen initiatief volgens de recente regelgeving vervangt betaal je ook de volle pot, nu krijg je er nog 800 euro voor van je brandverzekering.

De nieuwwaarde is het benodigde bedrag om voor het artikel wat verloren is gegaan eenzelfde soort artikel nieuw te kunnen aanschaffen.

Het zou me trouwens verbazen dat je een oudere koepel niet meer zou kunnen kopen.. 

Jij hebt zilver en je wil er goud voor in de plaats krijgen van je verzekering.. .. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

Deze nieuwe dakpannen met zonnepanelen bedekken je dak én wekken stroom op. Dankzij de half-cuttechnologie brengen deze zonnepanelen nog meer op.

Lees meer

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Leer asbest in je dak herkennen, ontdek de risico’s en kosten en vind veilige oplossingen voor vervanging of verwijdering.

Lees meer

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Geef je woning karakter met een mansardedak en geniet van meer ruimte, stijl en comfort onder je dak.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag