Dampwerende folie
Ik wil mijn schuur (Hout) met sandwich panelen gaan isoleren aan de binnen zijde. Moet ik een Dampwerende folie tussen de panelen en de buitenzijde (hout) plaatsen. Gr Wim de klusjesman 👍👍
Dampwerende folie
Ik wil mijn schuur (Hout) met sandwich panelen gaan isoleren aan de binnen zijde. Moet ik een Dampwerende folie tussen de panelen en de buitenzijde (hout) plaatsen. Gr Wim de klusjesman 👍👍
We kennen de exacte opbouw van die muren niet en ook niet het materiaal van die sandwichpanelen maar sowieso, als er al een dampwerende folie nodig zou zijn dan plaatst men die aan de warme kant van de isolatie en dus niet aan de buitenzijde.
De buitengevel is van houten Rabat delen daar tussen heb ik 8 cm ledige ruimte en dan wil ik de sandwichpanelen plaatsen aan de binnen zijde van de schuur. Sandwich panelen zijn 6 cm ik en in de binnenkant zit zo,n gele puur (het zijn voormalige platen van een koel/ vries cel geweest. Aan de buitenkant wit aluminium ( alle twee de zijden)
In dat geval heb je helemaal geen folie nodig, niet aan de binnenkant en niet aan de buitenkant.
De buitengevel is van houten Rabat delen daar tussen heb ik 8 cm ledige ruimte en dan wil ik de sandwichpanelen plaatsen aan de binnen zijde van de schuur. Sandwich panelen zijn 6 cm ik en in de binnenkant zit zo,n gele puur (het zijn voormalige platen van een koel/ vries cel geweest. Aan de buitenkant wit aluminium ( alle twee de zijden)
In tegenstelling tot wat sommigen hier schrijven, moet je bij een houten afwerking met openingen , steeds een scherm plaatsen op de buitenkant van de isolatie opdat de winddichtheid verzekerd zou zijn.
dus geen dampscherm, wél een regenscherm.
Het gaat niet over een houten afwerking met openingen ! Afwerking met houten rabat delen !
Een regenscherm heeft dus zoals ik al zei geen zin !
Ook een dampscherm is zinloos wegens de tweezijdige aluminium cachering.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.
Lees meerSteeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen