Zoek het eens op in de wettelijke context.
je zal zien (al vermoed ik van niet, dat zou tegen je wil zijn) dat het dan een andere betekenis heeft.
Daar zeg je zo wat: Als je dit topic nu eens vanaf het begint zou lezen dan zal je merken dat ik twee maanden geleden al geciteerd heb uit de wetgeving hierover, namelijk uit het artikel 3.105 waarbij men het over VERMOEDEN van mandeligheid (gemeenschappelijkheid) heeft.
Daaruit blijkt overduidelijk dat een vermoeden hierover kan worden tegengesproken als men kan aantonen dat bijvoorbeeld de afsluiting of scheidingsmuur niet op maar naast de perceelsgrens is geplaatst.
Het is pas op het moment dat men niet kan aantonen dat de afsluiting zich op eigen terrein bevindt dat het vermoeden als waarheid kan worden beschouwd.
Waar het in dit topic op aankomt is het feit dat men er nooit zo maar er van uit mag gaan dat een afsluiting tegen (niet op) de perceelsgrens gemeenschappelijk bezit wordt. Een vermoeden is daarom geen waarheid.
Heeft niets te maken met het feit dat dit al dan niet tegen mijn wil zou zijn. Gewoon de wet.