2

Geluidshinder buren in 2-woonst

Anndv
Anndv
#Deuren en trappen · 3 jaren geleden

In de tweewoonst die ik betrek woont op het gelijkvloers een koppel, ikzelf woon op het 1e en 2e verdiep. Ik ondervind regelmatig geluidshinder door gewone activiteiten: deuren die open/dicht gaan, kast die harder dichtvalt, toiletgebruik door een rechtstaande man,... door algemene activiteiten dus. Het stoort me en dit zou ik enigszins willen dempen of verminderen.  Heeft iemand hiermee ervaring?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3486 Andere particulier
3 jaren geleden

Is je vloer op t eerste (plafond gelijkvloers) in hout?  
Is er bv een technische schacht die acoustisch slecht geïsoleerd is ?

Onderbuur kan bv viltjes op de kastdeuren plakken zodat ze niet meer dichtklappen.

Je zal moeten analiseren hoe het geluid doorkomt en dan kijken of er iets kan aangedaan worden. Acoustisch naïsoleren is veelal lastig.  Als je huurt best verhuizen.

0
Anndv
Anndv
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Het is een tegelvloer waarop ik wel overweeg een kurkvloer te plaatsen op latere termijn. Van een slecht geïsoleerde technische schacht in de leefruimtes heb ik geen weet. Ze situeren zich aan de andere kant van het huis waarvan het geluid niet komt. Aan moesjes voor de deur dacht ik ook al, al is dat een lastige vraag vind ik persoonlijk...

Trap plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Trap plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van ervaren vakmensen en ontdek de mogelijkheden.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Met een likje verf en nieuwe klinken kan je je bestaande binnendeuren renoveren. Met deze tips geef je ze een make-over!

Lees meer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Deuren hebben een aanzienlijke invloed op het uitzicht van je interieur. Denk daarom goed na over de materialen die je gebruikt.

Lees meer

Levenslang thuis wonen: een lift op maat van je woning

Levenslang thuis wonen: een lift op maat van je woning

Met een lift kan je de hoogtes aan de voordeur, naar de verdieping(en) of de kelder overwinnen. Ontdek de verschillende liftoplosingen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag