Zwembad terras appartement
Hallo! Ik weet niet of dit een domme vraag is, maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden.
Mijn vriend heeft vandaag met de hitte impulsief een zwembad gekocht voor op ons terras. Wij wonen op het 5e verdiep van een redelijk oud appartementsgebouw en hebben 2 vrij grote terrassen. Het is een opblaasbaar zwembad van zo'n 60cm hoog schat ik en 2m doorsnede. De doos is al weg, dus geen idee of dat klopt. Er staat wel op het zwembad dat het maar tot 30cm gevuld mag worden en dat heeft hij ook zo gedaan.
Nu is dus mijn vraag of de dallen onder mijn terras dit gewicht wel kunnen dragen? Zoals ik al zei is het een oud gebouw. Vorig jaar zijn ze het dak en onze terrassen terug moeten komen isoleren, omdat de oude isolatie niet meer volgens de normen was (te dun) en hebben ze de balustrade moeten vervangen door een veel hoger exemplaar. Toen hebben wij naderhand ook nieuwe tegels gelegd op voetjes. Ik weet niet of deze bijkomende info behulpzaam kan zijn in het bepalen of het dak het zwembad kan dragen. Ik ben gewoon ongerust. Ik wil niet dat ik dat zwembad een dag bij de onderbuur kan terug gaan halen. Ik slaap in ieder geval vannacht met 1 oog open 🥴