Advies ivm spouwmuurisolatie
Deze vraag is goed beantwoordBeste,
Wij hebben een geschilderde bakstenen muur. We zouden de spouwen hiervan willen laten isoleren.
We hebben enkele partijen / vertegenwoordigers laten langskomen en laten adviseren. Volgens hen is de spouwmuur perfect te isoleren / is er geen probleem met de steen.
Het is net dat met de steen waar ik bij jullie even info over wil inwinnen.
De verf gaat eraf moeten op termijn en er moet een dampopen verf op komen. Daar zijn we ondertussen uit. Maar ik vraag me gewoon af of we wel écht de juiste baksteen hebben? Zie foto in bijlage en de oneffenheden in de stenen. Ik dacht dat dit tekenen van vorstschade was. Volgens de vertegenwordigers die langsgekomen zijn is dit geen vorstschade maar is dit normaal bij oude bakstenen (vroeger had je veel meer oneffenheden in bakstenen, nu worden die veel beter geproduceerd en zie je dit niet meer zo) is de feedback die ik kreeg.
Wat denken jullie? Eventueel iemand die een soortgelijke muur jaren geleden heeft laten isoleren via de spouw en zijn ervaringen even wil delen? Klopt het dat dit geen vorstschade is? Kwestie van zeker te zijn. :-)
Bedankt alvast!